rob-agnes.reismee.nl

Zo maar een zondag!!!!

Hola familia y amigos,

De auto staat te koop en de plannen voor Spanje worden uitgewerkt......

Zaterdag 5 november was er op plaza España een spaans feest, helaas had ik de batterij van de camera niet opgeladen, dus niet veel foto's. Het was gezellig en hebben we uiteindelijk bij ons Spaanse restaurant El Mesón Español gegeten.
Tijdens het eten was er ook daar zang en dans.

Zaterdag 12 november kwamen Daniel, Janet, Oscar, Vicky en hun dochter Nahir bij ons lunchen. Het werd een Italiaans etentje. Vooraf salade caprese als hoofdgerecht lasagne en pasta pesto. Als dessert een overheerlijke tiramisu en ijs met slagroom, dit alles home made..... We hebben zitten smullen.

Op 17 november werden we wakker en toen we naar buiten liepen was ons wandelpad versperd door een boom die was omgevallen. De dag erna hebben Oscar en Rob hem weggehaald.

Zaterdag 19 november zijn we lekker van het weer gaan genieten en zijn 's middags bij hotel/restaurant Mansa gaan eten. Heerlijk buiten gezeten en het was een vast menu. Vooraf een empanada (wat zijn die toch verrukkelijk) als hoofdgerecht vlees van de asado (BBQ) en als dessert flan met dulche de leche. Dit alles met een heerlijk flesje wijn. Een lekker bakkie koffie toe. 's Avonds lekker buiten op onze veranda gezeten tot het wat frisser werd en we waren nog niet binnen toen het buiten begon te waaien/stormen alles wat stond lag op de grond, dit was het begin van een zondag met een verhaal........

Om 00.00 uur ging het licht uit, ook bij de buren geen licht meer te zien. De stroom was uitgeslagen!! Wij samen met een zaklampje op naar bed.... Zondagochtend rond 05:00 ging de stroom pas weer aan. We hebben na het ontbijt de ravage opgeruimd en lekker in de zon gelegen daarna hup zwemkleding aan en een paar baantjes gezwommen.
In de verte hoorden we gerommel in de bergen het was onweer die langzaam onze kant op kwam. We waren nog maar net binnen toen de regen en onweer ook ons kwam storen...
Om ca. 14.00 uur viel het internet uit en was het buiten weer droog, dus hup de boel aanvegen. Niet lang daarna begon het weer te regenen en nog steeds geen internet.
Om 17.57 uur begon hier de boel te schudden, nou dan kijk je elkaar aan en ja een aardbeving. Deze vond plaats in San Juan (waar we mijn verjaardag hebben gevierd) en blijkt een 6.4 te zijn geweest. Oscar zegt dat het bij ons ongeveer een 4.0 was....
En of dat nog niet alles was viel om 18.15 uur de stroom weer uit...... Aangezien kaarsen hier belachelijk duur en slecht verkrijgbaar zijn hebben we die niet.... Om 22.00 uur lagen we alweer in bed, om 00.00 uur ging de stroom weer aan en is het 's nachts met regelmaat aan en uit gegaan.... Nu alles weer oké met de stroom en internet, maar loopt het zwembad bijna over.... Oscar en Vicky ingeschakeld en die hebben de pomp aangezet en er water uitgepompt tot het niveau weer acceptabel was.

Eind middag verwachten we weer een zonnetje en zal de temperatuur weer lekker oplopen de rest van de week.