rob-agnes.reismee.nl

De reis naar San Martin de los Andes!

Hola familia y amigos,

Op 22 december zijn we 's morgen op weg gegaan naar San Martin de los Andes (SMdlA).
Er zijn verschillende wegen die daar naartoe gaan en wij hebben gekozen voor de bekende Routa 40! De rit verliep goed totdat we te maken kregen met omleidingen, dit betekent veel grevel en stenen op de weg. Ernaast liep de nieuwe weg, maar daar konden we helaas niet op rijden. Onderweg kwamen we van alles tegen, eerst werden we verrast door een aantal emoe's. De verrassing was zo groot dat de foto niet meer mogelijk was. Verder kwamen we de overstekende koeien tegen (het bordje klopte dus

Wink
. Ook kwamen we tot 2x aantoe een kudde geiten tegen die door gauchos en honden naar hun nieuwe plek werden gebracht. Bij de 2de kudde werden we ook verrast door een kudde paarden die achter de geiten aan hobbelden. Om 19.00 uur vonden we het tijd worden om een plek te zoeken voor de overnachting. We kwamen aan in het plaatsje Las Lajas en vonden dat hier wel een hotel moest zijn. Na zoeken toch maar even gevraagd en nee geen hotel wel cabañas en die hadden we al gezien. Wij daarheen, maar ook de cabañas was geen mogelijkheid alleen een apartement. Nog even gevraagd voor een hotel, maar de man schudde nee en besloten we even te kijken in het apartement. Wel voor een nacht was het prima en de prijs viel mee. Na het inchecken zijn we opzoek gegaan naar een restaurant en die was snel gevonden. Na een bier, pizza en empanadas weer richting bed om de volgende ochtend uitgerust het laatste stuk te rijden.

We waren om 6 uur weer wakker en na een heerlijke douche zijn we de spullen weer gaan inpakken en zijn we het dorp uitgereden opzoek naar een tankstation waar hopelijk ook koffie en een broodje te halen valt. Ja hoor een YPF auto vol getankt (hier is de benzine goedkoper dan in Mendoza, minder dan 1 euro), daarna een bakkie koffie en 2 medialunas. De rit was niet zo ver meer, dus konden we er al vroeg zijn. Om half 12 arriveerden we en werden we ontvangen door de schoondochter van Alberto en Frankie die even weg waren. Een uur later arriveerde ze en konden we gelijk mee eten. Na de lunch een siesta gehouden en een biertje gedronken in de stad.

Het was weer thuiskomen.

Liefs Rob & Agnes

ps: foto's en filmpjes volgen later!