rob-agnes.reismee.nl

Onze eerste dagen in San Martin de los Andes!

Hola familia y amigos,

24-12-2016
Na een heerlijk ontbijt van Alberto zijn we naar Junín de los Andes gereden (35km).
Daar zijn we gegaan naar Parque Via Christi, het verhaal van het leven van Jezus in beeldvorm.
Daarna naar het centrum van Junín gereden op zoek naar het aanbevolen restaurant van Frankie, helaas was deze gesloten. Toen zijn we naar de kerk gelopen waar Jezus niet aan het kruis hangt, maar een lopende houding heeft. Teruggereden naar SMdlA en daar lekker pasta gegeten.
Later op de avond hebben we met zijn tienen kaasfondue gedaan, was erg gezellig.

25-12-2016
Voor het ontbijt stond ineens de wereld te draaien en begon de lamp en het schilderij heen en weer te gaan. We hadden een aardbeving! Later bleek dit een aardbeving in Chili te zijn van 7.7 op de schaal van rigter.
Na het ontbijt hebben we de cadeautjes uitgepakt met de hele familie.
’s Middags zijn we naar het meer gegaan om maté te drinken, maar het was een koude dag en zijn dus niet lang gebleven. Tussen de middag hadden we een koude kerstlunch en ’s avonds een pompoensoep.

26-12-2016
Na wederom een heerlijk ontbijtje zijn we naar een museum/galerie gereden, maar die is pas om 16.00 uur open. Daar vandaan zijn we naar park lanín ingereden waar we een wandeling hebben gemaakt naar het uitzicht op het meer Lago Lacar.
Op de terugweg de meeste boodschappen gehaald, want ’s avonds gingen wij koken voor de familie. Boodschappen opgeruimd en na de siësta opnieuw naar het museum gereden wat een mooie tentoonstelling was van schilderijen en zwart/wit foto’s.
Nog even de laatste boodschappen gedaan en begonnen aan het diner (lasagne bolognese, pasta met pesto en salade caprese, brood met aioli). Het eindresultaat was geslaagd, iedereen heeft zitten smullen. Als toetje hadden we een chocoladetaart gekocht en ook die was geslaagd.

27-12-2016
Vandaag stond op de planning met de auto de 7 meren route te rijden. Bepakt en bezakt met eten en drinken zijn we naar Villa la Angostura gereden. Waar op dat moment de koninklijke familie en president Macri zich zouden bevinden. Na veel panoramische stops te hebben gemaakt aan gekomen in Villa la Angostura geen Maxima te bekennen, dus toen maar opzoek naar een restaurant. Heerlijk gegeten bij Belisario en onze weg vervolgd richting Bariloche. Net voor Bariloche de afslag richting SMdlA gereden die even verderop linksaf ging wat een 80 km grevel weg werd en paso del Cordoba heet. Met de familie empanada’s gegeten (gemaakt van de overgebleven lasagne vulling) en verschillende salades zijn we weer heerlijk gaan slapen.

28-12-2016
Na een heel vroeg ontbijtje vertrokken we om 8 uur richting Chili met Frankie en haar auto, want de huurauto mag niet de grens over. Om 10 over half 10 aangekomen bij de grensovergang. Na veel papierwerk moesten ook nog alle tassen geopend en gecontroleerd worden. Toen begon de tijd te dringen want om 10 uur vertrekt de boot. Even voor 10 uur konden we eindelijk vertrekken en toen bleek de boot nog 11km verderop te zijn. Gas erop en gaan 7 over 10 aangekomen en de boot was vertrokken. Er is verder daar helemaal niets te doen en er geen andere weg is en de volgende boot pas om 15.00 uur zou komen hebben we een maté genomen en weer teruggegaan naar de douane. Wederom weer al het papierwerk en controles bij de chagrijnige douane een andere planning gemaakt. Mooie route gereden door in het park Lanín waar we ons prima hebben vermaakt en naar een mooie waterval zijn gewandeld. Bij thuiskomst hadden we wel het één en ander uit teleggen.
’s Avonds Frankie en Alberto uitgenodigd om uit eten te gaan, dit is restaurant Winebar geworden waar we heerlijk hebben gegeten.

29-12-2016
Vandaag een lekkere luier dag! Lekker van de zon genieten en niks doen!!

Voor iedereen een fijne jaarwisseling en voorzichtig met vuurwerk....

Liefs Rob & Agnes

Els