rob-agnes.reismee.nl

Nieuw jaar, tijd voor de nieuwe uitdaging!

Lieve familie en vrienden,

Onze laatste dagen bij Alberto en Frankie waren fantastisch.
Op 30-12 zijn we via een slechte tot zeer slechte weg door mooi natuurgebied gereden richting Chileense grens. Hier kwamen we op de heenweg een aantal fietsers tegen en een wandelaar. Fietsers oké, maar een wandelaar.... die is voorlopig nog niet in de bewoonde wereld. Toen de weg nog slechter werd zijn we omgekeerd en teruggereden. Eerst kwamen we een 4-tal pick-ups tegen, deze zijn erg breed en één had zelfs nog een aanhanger met boot. Het ging allemaal maar net op de smalle weg. Toen kwamen we de wandelaar tegen, Agnes had al gezegd die gaat liften, deze wilde graag met ons meerijden. Aangezien we wisten dat hij voorlopig nog niet thuis zou zijn als we hem niet meenamen en lieten hem dus instappen. Hij was op een camping geweest waar zijn broer een feestje had. Onderweg nog even een maté gedronken en toen op naar San Martin de los Andes waar hij woonde.

De laatste dag van het jaar wij nog op jacht naar de laatste ingredienten voor tiramisu en 's middags naar vrienden. Raul was jarig en viert het altijd groot met een asado (BBQ) wij namen wijn en salades mee. Om 5 uur weer richting huis waar Pancho het lam al aan het spit had hangen. Verser kun je niet hebben, 's morgens liep het lam nog in de wei. De gehele dag waren er ook veel condors boven het terrein. Sorry voor de mensen die het hier moeilijk mee hebben, maar zo gaat dat in deze landen. Heerlijk gegeten met de familie en een paar vrienden. Geproost op het nieuwe jaar en in de verte hoorde we wat vuurwerk, maar het viel erg mee.

Op 01-01 zijn we gaan wandelen om wat eten van de vorige dag te verbranden, want om half 2 kwamen diverse vrienden met eten en drinken om het nieuwe jaar te vieren. Het was weer super gezellig en toen iedereen weg was zijn we met Frankie wezen wandelen, want er was wel erg veel gegeten de afgelopen 2 dagen. 's Avonds nog even naar het dorp, waar bekende van Frankie met zijn dansgroep een optreden gaf. Daarna de dag afgesloten met een klein hapje en een drankje. De volgende dag gingen wij weer richting Mendoza......

De reis was goed verlopen dit keer geen grevelwegen, maar gatenkaas wegen, zelfs vrachtwagens gingen slingerd de weg over. Woensdag 3 januari waren we weer thuis.

04-01 zijn we op jacht gegaan naar vliegtickets en aangezien die erg duur zijn i.v.m. hoogseizoen viel het niet mee. We hadden vlak voor we weer naar huis reden een ticket gezien die redelijk betaalbaar was voor 13-01, maar nu was hij bijna 2x zo duur. Na zoeken vonden we er één op 10-01, wel iets te vroeg, maar toch maar boeken. Dit lukte niet en prompt de prijs was € 600,00 per ticket gestegen. Toen weer verder zoeken en je wilt niet weten wat er voor prijzen gevraagd worden. Uiteindelijk vonden we er één op 18-01, dus vingers kruizen en boeken. Gelukkig nu wel gelukt!
Op 13-01 gaan we ons huis verlaten, omdat het verhuurd is aan andere mensen. Wij hebben voor de laaste 5 dagen een apartement gevonden en nu op jacht naar een tijdelijk verblijf in Spanje voor nieuwe avonturen.....

Liefs Rob & Agnes

Ans en Jaap

Hay Agnes en Rob ook hier nog even de aller beste wensen voor 2017 en dat jullie dit jaar wel de dromen kunnen waarmaken die jullie nastreven. Mooi verhaal weer en een hele goede reis naar Spanje.
Dikke KNUFF van ons

Wij

Wij, Muzi, Negao en ik wensen jullie alle best toe voor 2017.
En dat jullie dromen voor 2016 beter mogen uitkomen in 2017 in Spanje!