rob-agnes.reismee.nl

Weer even een update!

Hola familia y amigos,

Hier in Jerez beginnen we ons aardig thuis te voelen zijn wezen winkelen in winkelcentrum La Luz en we verbaasden ons hoe goedkoop de merkkleding is.
Verder zitten we net als de Spanjaarden regelmatig op een terrasje voor een kopje koffie voor 1€20.
Ook zijn we ons gaan oriënteren op de sherry en onze eerste was werkelijk niet te drinken wij dachten dat we spiritus zaten te drinken… De tweede werd dus een andere Agnes een medio en Rob een dulce. De serveerster waarschuwde Rob dat die erg zoet is en gedronken wordt bij een dessert. Nou de medio was lekker te drinken en de zoete was wel lekker, maar dan bij een dessert.

Maandag (06-02) hadden we vroeg in de ochtend ineens geen internet meer en zijn we dus onze boodschappen gaan doen. Na de lunch nog steeds geen internet en dus op naar Casa Gabriele voor een bakkie koffie en wifi. Ja hoor 8x whatsapp we werden gezocht door Erik die in de buurt was met zijn camper. Gelijk gebeld en dat was net op tijd want hij zat al te denken om weer terug te rijden naar zijn ouders die ca. 600 km richting het oosten zitten. Hij is naar ons toegekomen en zijn we met de camper op jacht gegaan naar een woning die we gezien hadden op internet in de plaats El Bosque. Was een leuke woning, maar dan hebben we nog een aantal sponsoren nodig. Bij terugkomst nog lekker buiten tapas bij Casa Gabriela gegeten en is eenieder weer zijn eigen weg gegaan. Het was gezellig onze eerste bezoek vanuit Nederland.

Verder zijn we bezig voor het huren van een appartement en dat gaat een beetje op zijn Argentijns. Rob stuurde als we een appartement zagen gelijk een berichtje, maar helaas (net als de Argentijnen) geen antwoord. Toen dat dus niet bleek te werken heeft Rob Mila (waar wij van huren tot 23-02) een bericht gestuurd of die misschien iemand wist en ja hoor zij wist wel een chica. Na een aantal keren heen en weer WhatsApps kwamen we er ook achter dat Mila bij een makelaar werkte. Wij gelijk over onze plannen verteld en als het nodig was kon ze ons wel helpen. Alles voor de huur in beweging gebracht en zijn we wezen kijken Mila ging ook mee en dat vonden we wel heel aardig (had niet gehoeven). Het is een duplexwoning en ziet er goed uit het is midden in het centrum, dus alles dichtbij en kan een auto kopen nog wel even wachten. Alleen het internet is nog niet voor elkaar, maar dat gaat opgelost worden. Mila stuurde wat WhatsApps en begon ineens over haar commissie. Dit heeft wat energie gekost, maar wij betalen niets had ze dat maar eerder moeten melden. Wij hebben alleen gevraagd of ze iemand wist en de rest was eigen initiatief. Ook hebben we haar gezegd dat de woning ook niet meer hoeft. Ineens kregen we het nummer van Paloma (de verhuurder, eerst wilde Mila dat niet geven) en wij dus kort bericht gestuurd. Kregen bericht terug of we konden afspreken. Na een goed gesprek met een sherry konden we toch een deal maken. Paloma is een lieve behulpzame vrouw die al veel van de wereld heeft gezien en dus ook niet gecharmeerd is van die mentaliteit achteraf geld vragen.

Zaterdagochtend (11-02) zijn we bij Europcar de gereserveerde auto op gaan halen om een rondje te rijden en ons te oriënteren wat een leuke plek zou zijn om voor een huis te kijken. Het weer was niet heel zonnig en er stond veel wind, maar je het is nou eenmaal winter en het was gelukkig droog. We zijn langs Chiclane, Conil, Medina Sidonia en nog meer plaatsen gereden. Wat is Spanje mooi!

Zondag (12-02) hadden we meer pech en regende het de hele dag, maar dat mocht de pret niet drukken. Uiteraard kun je door het slechte weer je iets minder op de omgeving concentreren, Rota is een leuk stadje en vandaar zijn we omhoog gereden naar Sanlúcar de Barrameda en hebben daar geluncht. Vandaaruit naar los Cabezas de San Juan en weer terug naar Jerez. Ook hier hebben we wel mooie gebieden gezien. De auto teruggebracht en naar huis gewandeld.

Zo dit was ons verhaal weer… De foto’s volgen spoedig!

Liefs Rob & Agnes

Hennie

Hoi Agnes en Rob,

Goed te horen dat jullie je al thuis gaan voelen in Spanje en wat leuk dat Erik is langsgekomen.
Wij hopen dat jullie gouw je eigen stekkie zullen vinden.
Groetjes vanuit het koude Nederland.

Claudia

Ben ik weeeeer! ;-) Ook hier weer geduld geduld en geduld...ach ja geduld is een schone zaak.