rob-agnes.reismee.nl

Ontbijtkoek, pure hagelslag en borrelnootjes!

Hola familia y amigos,

Op vrijdag (03-03) zijn we opzoek gegaan naar een gestor, dit zijn mensen die kunnen helpen/assisteren met het zoeken naar een bank voor een hypotheek en de voorbereidingen op het kopen van een woning/stuk grond. Ook kunnen ze uitzoeken of je (als je iets hebt gevonden) er een vakantieverblijf van mag maken. We zochten er één die Engels spreekt aangezien het in het Spaans nog iets te moeilijk is. We hebben hem gevonden en ook nu weer veel geduld en niet alles te gehaast willen hebben. We beginnen dat aardig te leren .

Zaterdag (04-03) of je het wilt geloven of niet, maar het kwam met bakken naar beneden en onze gast uit Nederland was onderweg. Wij een paraplu gekocht en op naar het station om haar op te halen. Eerst even een bakkie koffie op het station gedronken en ze stond met verbazing te kijken toen sneeuwwitje en de zeven dwergen ook aan de koffie zaten. Hier duurt het carnaval iets langer dan in Nederland.
Uiteindelijk werd het droog en zijn we een tapas en een sherry gaan drinken.

Zondag (05-03) een verjaardag ontbijt klaargezet en zijn we de dag feestelijk begonnen. Sharmila had veel lekkers mee waar we heerlijk van hebben genoten. Raar maar waar de ontbijtkoek stond bij Agnes toch wel op nummer 1, maar dat witte broodje met boter en pure hagelslag mmmmmmmm. Het was een droge dag en zijn we rond gelopen en uiteraard wat tapas genuttigd. 's Avonds nog lekker uit eten geweest en over het dessert werd nog lang nagesproken hoe lekker het was....

Maandag (06-03) hebben we de trein gepakt en zijn we een dagje naar Cádiz geweest. Het was een heerlijke zonnige dag met een lekkere temperatuur van een graad of 21. Heerlijk rondgelopen en tot vervelends aan toe tapas gegeten en paella met een lekkere droge witte wijn.

Dinsdag (07-03) de temperatuur begint (ivm winter) rond een graad of 7, maar naarmate de dag vorderde hebben we genoten van de 23+. Woensdag (08-03) vroeg opgestaan om onze gast naar de trein te brengen en uit te zwaaien. Het was een gezellige tijd en nu weer afkicken van de vele heerlijke tapas .

De rest van de week werd het alleen maar warmer en zijn we zaterdag (11-03) naar El Puerto de Santa María gegaan met de trein om daar lekker uit te waaien aan het strand. Wat een gezellig leuk plaatsje waar de visliefhebber een heerlijk visje kan eten. We hebben een eind gewandeld en zijn aan de begin van de avond weer naar huis gegaan. Zondag in Jerez van de zon genoten met een heerlijk biertje.

Het winterweer in Andalusië is (zegt de weerman en het nieuws) erg slecht geweest. We hebben beelden op tv gezien met hevige regen en sneeuw, er schijnt in Granada in een uur tijd heel veel sneeuw te zijn gevallen. Verder is het in Malaga, Murcia, Alicante, Valencia en nog meer overwinter plaatsen heel veel wind en regen gevallen.... Nou wij hebben daar eigenlijk niet veel tot niets van gemerkt alleen de dag dat onze visite kwam veel regen. Verder was het gisteren (14-03) hier 's morgens wat regen, daarna zon (lekker van genoten) en 's avonds begon het weer te regenen.

Van de week hebben naar de Spaanse versie van "de voice of Holland kids" gekeken. Wat een gezoen en geknuffel, iets te overdreven vonden wij... Wij weten niet wie er bij Nederland in de jury zit, maar als die zich zo gaat gedragen zal dat niet op prijs worden gesteld. Verder hebben ook wat andere talenten programma's bekeken en als je in het Engels zingt ga je voor 99% door ook al zing je vals. Geweldig om te zien hoe het er hier aan toegaat.

Zo dat was het weer even..

Saludos
Rob Y Agnes

Sharmila

Het was supergaaf! Aardige mensen, heerlijk eten en drinken en zeer goede bediening in de Bed and Exes. Je mag ook komen als je niet met een van ze getrouwd was hoor.

Claudia

Ben nu weer geupdated.