rob-agnes.reismee.nl

Het is heerlijk in Jerez de la Frontera en omgeving!

Hola familia y amigos,

Hier gaat het leven ook zijn gangetje over het weer mogen wij nog steeds niet klagen. Zaterdag 25 maart is de enige dag met veel regen geweest verder zat de voorspelling er aardig naast en hebben veel zon en lekkere temperaturen. Nu voorlopig geen regen voorspelt, maar 24+ temperaturen.

Zoals jullie weten zijn we aan het uitzoeken of wel een hypotheek kunnen krijgen en dat valt niet mee. Om een lang verhaal kort en bondig te houden we hebben een woning gevonden, maar staat verkeerd in de boeken (ambtenaren). Dat is nu het probleem het huis staat als rustiek en daarop wordt geen hypotheek verstrekt, waarom (?) tja dat zal zijn rede hebben. Er zijn misschien wel andere banken die hiervoor een hypotheek verstrekken, maar niemand kan vertellen welke bank, dus maar wachten op de juiste papieren. Uiteraard hebben we dit doorgespeeld naar de makelaar van de woning. Die heeft hierop gezegd dat er niets anders op zit dan wachten. Ook vertelde hij dat er een nieuwe geïnteresseerde is die cash betaald en de verkoper erover nadenkt. Wij hebben hier onze gedachtes over….
Ten eerste was er een Noord-Amerikaan geïnteresseerd, daarna was er een andere bieder (maar die moest eerst zijn huis verkopen) en nu is er een bieder die dicht bij hun vraagprijs zit met cashgeld en zij moeten nadenken hmmmm…
Nou wij hebben het volgende besloten en gaan eens rondkijken wat er zonder hypotheek voor ons te koop is. We houden jullie op de hoogte!

De terrasjes hier zijn geweldig en is het moeilijk om er niet iedere dag te gaan zitten, maar we hebben met onszelf afgesproken dat er doordeweeks niet op terrasjes gezeten wordt… hooguit 1x voor een bakkie koffie. O ja het weekend begint wel op vrijdagmiddag.
Inmiddels hebben we ook yerba voor de maté gevonden en zitten we af en toe lekker te lurken op zijn Argentijns. Laatst nog even bij Vicky gevraagd hoe het met onze zwarte kat gaat en gelukkig gaat dat goed.

Nu zijn we ons aan het voorbereiden op onze nieuwe gasten Els (zus Agnes) en Hans (man van Els) zij komen op 14 april voor 4 dagen en dan blijkt het hier groot feest te zijn (nee niet alleen Rob zijn verjaardag en onze trouwdag). Het is namelijk volgende week “Semana Santa”. Hiervoor zijn ze al voor het carnaval begonnen met het neerzetten van staplaatsen die je kunt kopen om op de eerste rij te staan. Wij dachten eerst dat het voor het carnaval week was, maar toe het bleef staan even navraag gedaan. Het is waarschijnlijk die week net zo druk zoals Agnes zich kan herinneren de Koninginnedag in Amsterdam. MEGADRUK!!! We gaan het bekijken….
Het is donderdag 06-04 om een uur of 5 in de middag begonnen en zal t/m 16 april duren… Het heeft uiteraard met de Paas te maken en die is volgend weekend.

O ja voor we het vergeten te melden we komen 20 juni voor 2 weken naar Nederland. Even een nieuw paspoort aanvragen en nog wat andere dingen regelen. Verder zullen we met een aantal familieleden en vrienden afspreken, maar we gaan ook 2 dagen plannen om de overige familie/vrienden in de kroeg te kunnen treffen. Het zal een dag in een weekend zijn en een doordeweekse dag. Als het je leuk lijkt om bij één van deze dagen of beide aanwezig te zijn laat dit dan even via mail (agnes.voordouw@gmail.com) of whatsapp (+34-653784409) weten dan kunnen we jullie informeren zodra het bekend is welke dagen het precies gaan worden. Ben benieuwd, want sinds we in Spanje zitten worden we minder gelezen. Uiteraard gaat het dan wel om de harde kern!

Liefs Rob & Agnes

Els

Ik heb het gelezen hoor en tot vrijdag

Els

En mooie foto's

Polki

Ik ook.. :).. nog even foto's kijken :p.. Succes met het vinden van la casa bonita! :D

Daphne

Hoi Rob en Agnes,
Lezen doe ik inderdaad minder vaak, maar als er dan weer een mail in de inbox komt, vindt ik het toch wel leuk om weer even te lezen.
Ik zal me ouders even vragen of we ook een van de dagen even langs kunnen komen als jullie in NL zijn. Dit laten we nog even weten.
Samana santa! Wat gaaf. Al zeg ik het zelf. Vorig jaar voor het eerst zelf mee gemaakt. Ik vond het erg mooi, indrukwekkend en vooral heel knap dat zo een altaat gedragen wordt door mensen!! Voor jullie de eerste keer? Hoe vinden jullie het?

Wie weet zien we elkaar in NL. Groetjes Sergio en mij.

Anja

Hey lieverd, wij lezen ook hoor????
Wij gaan de 24ste juni op vakantie dus word erg krap. Hopelijk zien we elkaar nog even snel, maar kan niets beloven! Laatste week is het erg druk op mijn werk ????
???? voor allebei ????

Ans en Jaap

Ik lees zeker jullie verhalen alleen reageer ik niet elke keer. Als jullie hier zijn dan zeker even afspreken!!!!! Dikke Knuff

Wij...Muzi, Negao en ik

Geldt what's up ook??? Of behoor ik tot de harde kern?! :-)