rob-agnes.reismee.nl

Visite uit Nederland!

Maandag 10-04 wij ’s middags op stap om migraine tabletten te halen, couscous bij de biologische winkel en douchegel bij de drogist, loopt alles even anders….
De tabletten moeten besteld worden en zijn er mañana mañana (dit is dus morgenochtend) de biologische winkel is iedere dag om 14.00 uur dicht en de drogist was ook dicht ivm Semana Santa. De volgende morgen weer zelfde rondje en wel alles was open en aanwezig.

Donderdag 13-04 het huis schoongemaakt en ’s middags na de lunch even de laatste boodschappen. Oeps de Carrefour supermarkt is gesloten wij snel naar de Dia, maar ook die was niet meer open. Voor de deur stond een oudere dame die ook erg verbaasd was. Tja geen brood en beleg “wat nu”? Wij een rondje gelopen naar een andere Dia, maar helaas, wel was er een bakkertje open, dus gauw wat brood scoren. Deze had ook vleeswaren, verder niet goed gekeken het was bloedheet, want de oven stond aan en het was een heel klein winkeltje. Wij hadden brood en beleg, morgen de supermarkt maar weer proberen. Wij hadden wel een oloroso (sherry) verdient met een tapa. Oeps andere kaarten voor de Semana Santa week, alles dus iets duurder.

De volgende morgen 14-04 gauw beddengoed gewassen en opgehangen. Toen op naar de supermarkt en het was heel stil op straat. Oeps het is natuurlijk goede vrijdag, dat is hier een zondag, dus de supermarkten waren ook vandaag niet open. Gisteren was witte donderdag en dat was het laatste avondmaal… tja in Nederland leeft dat niet zo, maar hier in Spanje wel.
De visite was inmiddels onderweg en meldde dat ze de trein gingen halen en rond half 1 zouden arriveren op het station in Jerez de la Frontera. We waren precies op tijd op het station om Els en Hans feestelijk te onthalen.
We hadden gezien dat de chinezen supermarkt open was, dus daar nog fruit gehaald en een sapje. Morgen maar weer bij de Carrefour kijken voor het ontbijt zaten we goed.
Thuis aangekomen kwam de puren hagelslag, ontbijtkoek, stroopwafels, drop, oude Beemsterkaas, borrelnootjes en nog meer tevoorschijn. Wat een verwennerij!!
Nadat eenieder zich in de zomerkleding had gestoken was het tijd voor een oloroso en tapas. Laat in de avond (voor Nederlandse begrippen) bij Torre de la Vela gaan eten. Heerlijk buiten gezeten, maar het werd wel iets frisser.

Zaterdag 15-04 lekker ontbeten en toen ’s morgens even naar de Carrefour en wat gewinkeld. Om 14.00 uur hadden we een rondleiding bij Tio Pepe gepland met wat tapas. Dit ging iets anders er was namelijk een paarden/flamenco show. Dit leek ons wel gezellig. De rondleiding werd gegeven door Max in het Engels. Het was een leuke gezellige rondleiding en toen de paarden/flamenco show, daarna nog 2 verschillende sherry’s geproefd. Max was trouwens blij dat er een paar Hollanders waren ivm het uitspreken van brandewijn die vanuit Nederland naar Spanje werd gebracht. Uiteindelijk niet veel tapas gegeten, dus tegenover de Kathedraal bij het tentje wat genuttigd. De rest van de dag nog veel gewandeld en ’s avonds bij de Mexicaan gegeten.

Zondag 16-04 de trein genomen naar El Puerto de Santa Maria daar aangekomen heerlijk rondgelopen en genoten van een heerlijk visje op een terras. ’s Avonds in Jerez nog een tapa genomen en de dag was weer voorbijgevlogen. O ja als je niet van vis houdt er is ook heerlijk vlees.

Maandag 17-04 was het feest Rob was jarig en inmiddels alweer 4 jaar getrouwd, wat vliegt de tijd! Na het ontbijt naar ons koffietentje waar ze overheerlijke gebak hebben. We hebben heerlijk zitten smullen. Hierdoor wel het pakketje van de postbode gemist en moesten we wachten tot de volgende dag. Het was weer een zalige dag en zouden ’s avonds gaan eten bij Antonio, maar helaas was deze gesloten. Het personeel heeft door de drukte van Semana Santa een aantal dagen vrij gekregen. Toen hadden we besloten om bij onze Franse vriend te gaan eten. Hij spreekt ons bijna iedere dag aan en wij zeggen dan otra vez (een andere keer), tja dat moest dan nu maar. Het eten was verrukkelijk we hebben genoten een afgesloten met een heerlijke brandewijn…

Dinsdag 18-04 hebben we de visite weer op de trein gezet die rond de avondspits weer in het koude kikkerlandje aankwamen. Het pakketje opgehaald en ook daar weer verrukkelijke cadeautjes. Dikke kus voor Claudia! De rest van de week verliep weer zoals altijd alleen hadden we 2 dagen heel veel wind en was het beddengoed bijna weggewaaid!

Tenslotte voor degene die ons willen zien zijn we op 25 juni ’s avonds in De Koperen Bel te vinden (misschien al eerder). Aangezien het enthousiasme nog niet is ontdekt houden we het op één avond, mocht je niet kunnen en denken oeps….. je kan altijd nog mailen of whatsappen.