rob-agnes.reismee.nl

Feest, feest en nog eens feest

Donderdag 27-04 in Nederland zijn de meeste mensen vrij en koningsdag aan het vieren. Wij hadden een Argentijnse avond en hebben genoten van Tango en muziek.

Maandag 01-05 de dag van de arbeid…… Wij snappen het niet er wordt gefeest en geprotesteerd (niet in Jerez), maar gewerkt wordt er niet.

Donderdag 04-05 dodenherdenking in Nederland om 20.00 uur was het stil bij ons in huis. Deze dag werden we verrast door straaljagers die over Jerez vlogen, toen ze er in de middag weer waren zijn we het dak opgerend om foto’s te nemen. Geweldig om te zien!
Het was blijkbaar het teken van het MotoGP weekend in Jerez…

Zaterdag 06-05 begon het aantal motoren aardig toe te nemen. Het circuit ligt ongeveer 15 km bij ons vandaan en hebben we van de race niet veel gehoord, maar het was erg gezellig in Jerez, zoals altijd eigenlijk.

Woensdag 10-05 ’s morgens de huurauto opgehaald en op naar het huisje wat we gingen bezichtigen…. Daar te vroeg aangekomen zijn we wat in de rondte gaan rijden om de boel een beetje te verkennen. Het ligt ongeveer 50 km te oosten van Jerez tegen een natuurgebied aan en 40 km van het strand. Het is een mooie omgeving met veel natuur. De dag begon met regen, maar mocht de pret niet drukken. Het is een prachtige plek en het terrein heeft veel te bieden. De eigenaar is nu met een Italiaan bezig, maar die heeft een hypotheek nodig en wij niet, dus zijn wij een stuk interessanter. Helaas moeten we de Italiaan voor laten gaan, want die zegt dat hij aan het eind van de maand de hypotheek rond te hebben om te tekenen. De tijd zal het leren!
De rest van de dag wat rondgereden en genoten van de zon.

Zaterdag 13-05 het is weer feest in Jerez “Feria del caballo Jerez” dat is ’s avonds 13-05 geopend en zal duren t/m 20-05!

Zondag 14-05 even een wandeling naar het feest. Op internet is qua tijden enzo niets te vinden… de Spanjaarden weten het precies en dat is genoeg. Wij wisten waar het was en dat was voor ons genoeg, wat een drukte en gezelligheid. Veel dans, muziek, eten en drinken na wat rondlopen zijn we een biertje gaan drinken, wat een gezelligheid hier in Jerez….

Maandag 15-05 het is buiten verdacht stil…. Even op internet kijken wat voor feestdag we hebben, hmmm geen. Tassen gepakt en op naar de supermarkt. Buiten aangekomen is alles dicht… na een tijdje zei Rob hadden we niet ergens gelezen dat als er in het weekend feest is er meestal een dag achteraan geplakt wordt, daar hebben die Argentijnen het dus van er is altijd wel een rede voor een vrije dag!

Woensdag 17-05 kwamen we erachter dat de rest van de week alleen ’s morgens de winkels open waren en dat dinsdag de enigste dag was dat ze de gehele dag open waren. Dit waarschijnlijk omdat er iedere avond en nacht tot 5 uur in de ochtend wordt gefeest.

Vrijdag 19-05 in de ochtend de boodschappen gedaan en eind middag gewoon lekker terrasje gepakt. Onze Engelse muzikant was al aan het spelen en toen hij geld ging ophalen hebben we hem uitgenodigd voor een drankje. Het was erg gezellig! Rob wilde nog de slakken eten, dat is nu het seizoen. Je ziet ze bij ieder restaurant op de borden staan, maar ook dat ze veel door de Spanjaarden worden gegeten. We hebben een glas besteld en geproefd. Ze worden gekookt in een bouillon (denken wij) en zijn best lekker alleen Agnes vindt ze te zout. Na 2 flessen witte wijn en een oloroso en wat tapas zijn wij naar huis gestrompeld.
Gelukkig is de feestweek vandaag voor het laatst, want als iedereen om 5 uur thuiskomt houden ze geen rekening met het slapende volk….

Zo dat was het weer

Saludos Rob y Agnes

Els

Foto's zien er goed uit

Ans en Jaap

Mooi verhaal weer, nu maar hopen dat die Italiaan afhaakt hahahha. Gezellig al die feestjes xx