rob-agnes.reismee.nl

Twee weken vakantie in Nederland!

Dinsdag 20-06 De koffer en handbagage mee en op naar het treinstation van Jerez om de trein van 09.00 uur te nemen naar Sevilla. Van daaruit de taxi (bus kan ook, maar die reed net weg 3 minuten te vroeg) naar het vliegveld, waar je om stipt 2 uur van tevoren je koffer kunt afgeven en door de douane kan. De vlucht verliep goed en kwamen op tijd aan op Amsterdam Schiphol, dus we dachten dat gaat goed! Wel helaas was er storing op de kofferband en stonden we uiteindelijk met 3 vluchten tezamen op de koffers te wachten. Dit terwijl er zoveel kofferbanden vrij waren! Wel op naar de trein en ook daar liep het niet helemaal lekker, gelukkig was er met de trein naar Zaandam niets aan de hand alleen superdruk i.v.m. werkzaamheden Amsterdam Centraal. In Zaandam opgehaald door Hans en lekker chinees gegeten met Els, Hans, Ron en Anja.

Woensdag 21-06 Nieuwe paspoorten aangevraagd, even langs de bank en een bakkie koffie met mergpijp bij Ma Voordouw (die mergpijp had Rob erg gemist). Verder Agnes nog even naar Katinka en ’s avonds een lekker zomers stampotje!

Donderdag 22-06 Voor Agnes het laatste bezoek aan de mondhygiëniste in Nederland en nog even een bezoekje aan de beugeltandarts. Verder een beetje gerelaxt en ’s avonds lekker shoarma gegeten.

Vrijdag 23-06 Agnes met een ex-collega geluncht bij de ‘The Mail Company’, was supergezellig Claudia! Daarvoor nog even gekeken voor wie de brug open stond en jawel hoor de Volharding 11 met Moroni en Max! Na de lunch zijn wij met Paul, Margret en Els op de trein gestapt naar Amsterdam. Na een bezoek aan MD en de kaasboer Henri zijn we opzoek gegaan naar Hans zijn werk en die riep vanuit het raam ‘ik kom eraan’!
We zijn toen bij ‘De Ysbreeker’ een biertje op het terras gaan drinken waarna we er binnen heerlijk hebben gegeten! Thanks Barry!

Zaterdag 24-06 Overdag even de markt op en daarna naar Ma Voordouw waar we met Johan, Diana, Damiën en Maddox hadden afgesproken. Was gezellig!
Daarvandaan gelijk op de fiets naar Krommenie met wind tegen pfff welkom in Nederland! Bij Luc heerlijk geborreld en gegeten. Hij had goed zijn best gedaan! Uiteraard op de terugweg weer wind tegen!

Zondag 25-06 Overdag bakkie koffie bij Tini gedronken en haar huisje bekeken!
Voordat de borrelavond begon zijn we gaan eten bij ‘Aan Tafel’ en dat was erg lekker en gezellig. Toen op naar ‘De Koperen Bel’ om de borrelavond te starten het werd erg gezellig en ’s avonds door de regen naar huis gefietst.

Maandag 26-06 Agnes al vroeg naar de tandarts die tevreden was pfff. Daarna de landelijke borstcontrole voor vrouwen (die goed was) en toen weer snel naar huis, want om 10 uur stond de kapper alweer op de stoep! Eindmiddag op de fiets naar Claudia waar we heerlijke hachee hebben gegeten en later een heerlijk ijsje zijn gaan halen! Was gezellig en lekker Claudia!

Dinsdag 27-06 Met de auto naar Den Haag wat erg gezellig was. Eelco had vrij genomen. We zijn bij Ma Korpel op visite geweest, daar een bakkie koffie gedaan en daarna nog even bij Anja op bezoek gegaan die druk bezig was in de nieuwe woning. Eind middag even op Kijkduin een terrasje gepakt met Pa Korpel en Eelco waar Sharmila later bij aansloot en waarmee we later op de avond mee zijn gaan eten.

Woensdag 28-06 Overdag de nieuwe paspoorten gehaald en eind middag haalde Mark ons op om bij Hennie te eten en bij te kletsen met de ex-collega’s van Koole. Het was erg gezellig en leuk om iedereen weer te zien en te spreken.

Donderdag 29-06 Eind middag met de auto naar Richard en Renata waar we heerlijk Mexicaans hebben gegeten en lekker zijn bij gepraat.

Vrijdag 30-06 Een nieuwe dag voor een nieuwe wereldbewoonster, welkom Eloïse! Toen was de familie Voordouw aan de beurt. Na een bakkie koffie en wachten op Hans die uit zijn werk kwam zijn we naar ‘restaurant Castell’ gelopen waar het weer heerlijk eten was. Ook kwam de Volharding 9 nog even voorbij en is Agnes naar buiten gegaan om ff bij te kletsen totdat de andere brug openging en ze er weer vandoor moesten.

Zaterdag 01-07 Boodschappen gedaan en ’s avonds lekker gebarbecued met Hans, Els, Paul, Margret, Johan (die door de NS iets te laat kwam) en Corry. Lekker hoor!!!

Zondag 02-07 Tas voor een nacht ingepakt en hop naar Bergen op Zoom. Lekker samen met Marja een terrasje gepakt en ’s avonds lekker nasi gegeten.

Maandag 03-07 De volgende morgen met zijn vieren lekker ontbeten en Nina uitgezwaaid, want die ging vertrekken voor haar reis en die we misschien nog in Spanje treffen.
In de middag naar Wassenaar gereden waar we heerlijk Iranees hebben gegeten, was super Zohreh en Johan.

Dinsdag 04-07 Tja spullen inpakken 1 koffer extra inboeken en Pa Korpel van het station ophalen. Bakkie koffie gedronken met mergpijp bij Ma Voordouw en toen met zijn 4’en even door het centrum gewandeld en geëindigd bij ‘De Koperen Bel’ voor een heerlijke lunch, waar Els zich bij aansloot. Toen de auto gehaald en met zijn 4’en door het ‘Vijfhoekpark’ gewandeld. Toen Ma Voordouw afgezet en met Pa Korpel nog even in de tuin gezeten. Het was weer een mooie dag om niet te vergeten!

Woensdag 05-07 Wij dachten om half 10 een afspraak te hebben bij de gemeente Zaanstad, maar zagen om 9.00 uur dat de afspraak al om 9.00 uur was! Gauw de fiets gepakt en om 9.06 uur ingecheckt, oeps nog net op tijd (je hebt 10 minuten om je te melden). Vanaf 05-08 zullen wij zijn uitgeschreven in Nederland! Om even over 1 naar het station gegaan en de reis verliep voorspoedig en om ca. 22.20 uur waren we weer thuis!

Eenieder die we niet hebben gezien en/of gesproken we zitten niet meer aan de andere kant van de wereld, dus wie weet een andere keer! Verder iedereen bedankt voor de geweldige 2 weken.

Liefs Rob & Agnes

Els

En mooi verhaal en de tijd gaat wel erg snel jullie zijn al weer 1 week in Spanje

Marja

Ja alweer een week zijn jullie thuis, ook elkaar alweer gesproken. Maar wil hier toch even melden dat het fijn was jullie te zien en dat het zo goed met jullie gaat. xxx

Marco en Marjolijn

Hoiiii
Leuk om jullie dagboekje van de afgelopen vakantie hier te lezen. Veel gezien en vooral gegeten en gedronken zie ik, haha. Erg gezellige foto's! Ook leuk om nu eens foto's van mijn 'hometown' te zien. Ondanks dat we elkaar niet hebben kunnen treffen, juist leuk om te lezen en bekijken!
Jullie gaan met een buik en hoofd vol nieuwe herinneringen terug naar jullie nieuwe home country. Want ehhh, straks dus officieel geen Hollanders meer!!?? Dan komen jullie volgende keer als allochtoon hier... hahahaha.
Veel liefs, knuffel,
lijntje

ps: Ondank al dat lekkere eten... : ben jij nou zo afgevallen Rob?

Rob Korpel

Lieve Marjolijn,
Wij zullen altijd Nederlander blijven daar veranderd niets aan!
Ja Rob is wat kilo's kwijt en dat doet hem goed....
Bedankt voor je leuke reactie xx

Ans en Jaap

Mooi verhaal en alleen maar goed nieuws xx, het was erg gezellig om jullie weer even te zien en te spreken. Dikke Knuff van ons