rob-agnes.reismee.nl

Ons eigen stekkie!

Vrijdag 07-07 Om 09.00 uur een afspraak bij de politie voor onze verblijfsvergunning. We hadden al betaald voor we naar Nederland gingen en dachten snel klaar te zijn…. Tja.
Het eerste wat de agente zei dat het vorige week 11 cent p/p duurder was geworden en dat moest dus eerst betaald worden. Wij met zijn 2 naar de bank om 22 cent te betalen. Eerst een formulier invullen die de dame bij de bank controleert scant stempelt en de 22 cent in ontvangst neemt (uiteraard moet dit ook nog iemand boeken op de rekening zetten etc.). Volgens ons kost dit meer dan 22 cent, maar oké het is nu betaald dus kom maar op met ons pasje. Wij met nog wat extra kopieën weer naar de politie en binnen een half uur stonden we buiten met ons pasje!

Vanaf daarna is alles in een snel tempo vergaan!
We zijn op zoek gegaan naar een auto niet te duur en gezocht naar de diverse verzekeringen. Op maandag 17 juli hebben we de sleutels ontvangen van onze woning en eind middag die van de auto! Het overschrijven van een auto duurt in Spanje langer dan in Nederland, dus krijg je van de Gestor een formulier waarmee we mogen rijden.
Iedere dag rijden we naar het huis om schoon te maken, op te ruimen, snoeien en kijken wat het eerst gedaan moet worden. Al kennis gemaakt met onze buurman die we hard nodig hebben om uit te leggen hoe het putwater werkt! Er zitten tig kraantjes op die niet allemaal gelijk open en/of dicht mogen staan.
De meneer van de zonnepanelen is ook langs geweest om te kijken en verwacht dat ze het in de laatste week van juli gaan plaatsen.

Zaterdag 22-07 zijn we met de auto naar Sevilla gereden om daar Nina en Jon te ontmoeten. Zij reizen door West-Europa en zouden zich melden als ze in de buurt waren. Veel gelopen en op terrasjes gezeten! Het was een gezellig dagje!

Twee slaapkamers zijn leeg gehaald en het schilderen is begonnen.
Gelukkig is ‘Word’ er op de computer, anders was het over met de verhalen….. nu wordt er af en toe een stukje getikt en uiteindelijk geplaatst!
Onze dagen zijn er ongeveer als volgt uit: ’s morgens werken etc. in het huurhuis en tussen de middag een warme hap. Daarna (als het nodig is) spullen kopen die we nodig hebben en op naar de woning. Hier eerst in de woning aan de gang en daarna nog even de tuin in. Rond 7 uur willen we ongeveer weer naar ons huurhuis om te douchen, broodje te eten en nog even bank hangen.
De eerste tomaten gegeten en die waren heerlijk ook een vijg geproefd en was ook lekker.

Woensdag 26-07 zijn er mensen gekomen voor spullen die wij niet meer willen hebben… Het is niet uit te leggen hoe dit gaat, daar had je bij moeten zijn, maar wij zijn er vanaf!
Inmiddels ook kennis gemaakt met onze buurvrouw Sandra, zij heeft een hondenopvang en hoopt dat ze een nieuw thuis voor ze kan vinden. Nu hoor ik je denken dat er de gehele dag blaffende honden zijn, maar je hoort ze zelden. Alleen ’s morgens en ’s avonds even als ze eten krijgen of als er mensen op bezoek komen, dus nee wij hebben geen last van de honden. En anders verwacht Sandra dat we het zeggen! Ze wil ons geen last bezorgen!

Vrijdag 29-07 zijn de mannen de zonnepanelen gaan installeren. Ze kwamen iets te laat want konden de woning niet vinden. Het was die dag erg warm, maar om een uur of 3 werden we opgetrommeld voor uitleg. Hij noemde de apparaten op die we kunnen gebruiken en toen Rob zei en stofzuiger schrok de meneer. Wij lieten contract zien en toen keek hij nog steeds moeilijk, maar toen Agnes zij hooguit 10 minuten per week vond hij het goed. Hij dacht toch niet dat Agnes de gehele dag zou gaan stofzuigen! De batterijen etc. hebben ze in de schuur geplaatst en omdat daar geen raam inzit hebben wij die zondag gemaakt en is er een natuurlijk ventilatie, maar we gaan er nog één maken want het wordt best heet in de schuur.

Zondag 30-07 is er altijd een rommel/antiek markt, dus wij naar de plek gewandeld en tot onze verbazing stond hij er niet. Zeker allemaal op vakantie!

Zo dit was het weer even! Aangezien we het steeds drukker krijgen kan het zijn dat het iets langer gaat duren voor een volgend verhaal. De foto’s komen ook iets later…

Liefs Rob & Agnes

Ans en Jaap

Hahahahaha 22 cent daar druk ik mijn wekker nog niet eens voor uit.
Zo lekker druk bezig in jullie paleisje.
Het gaat vas super mooi worden. Dikke knuffel van ons

Muzi, Negao en ik

Jullie zijn goed bezigggg!!! En begrip dat de foto's wat later komen.