rob-agnes.reismee.nl

Ons doel is bereikt!

Lieve lezers,

Dit zal het laatste verhaal zijn, want wij zijn inmiddels gesetteld en hebben een ‘normaal’ leven zoals iedereen. Onze reis heeft zijn einddoel bereikt!

Aangezien het hier ook winter is geworden zijn de avonden en ochtenden wat frisser. Het is een enkel steens huis en dus niet zo goed geïsoleerd. Bij Ikea gordijnen voor een prikkie gekocht om voor de deur en het raam te hangen. Dit scheelt een hoop!

In Spanje gaan de stormen een naam krijgen en tot nu toe waren ze niet bij ons in het gebied, maar hadden we wel wat last van de nasleep ervan. Op 11-12 kwam de storm Ana vanuit het noordwesten en heeft in de nasleep bij ons een boom omgewaaid en de klokbloemen van de takken gezwiept.

De chirimoya pitten gaan goed en de bonen, knoflook en artisjokken groeien ook.
Van Janet (uit Argentinië) hadden we ook zaadjes meegenomen en staan nu stil met groeien, dus ff afwachten en dan in de lente planten. De gesnoeide rozenstruik begint ook te groeien. Tja zegt Ans… Jaap zegt altijd ‘snoeien doet bloeien/groeien’ en dat klopt!

Achter ons huis had de buurman zijn ezel verhuisd en deze vond het erg gezellig als we in de buurt waren. Helaas gaf hij ons niet de ruimte om daar te snoeien. Dan hoor ik je denken nog plekken genoeg toch om te snoeien? Dat klopt, maar de ezel begon aan onze bomen te eten en het hek werd steeds slechter! Toen hoorde we achter ons huis de buurman met een kettingzaag en hebben we hem geroepen. Nu bleek dat zijn broer te zijn van het stuk daar weer achter. Hij kwam naar ons toe en legde uit dat hij geen goed contact heeft met zijn broer en ons probleem snapte….
Twee dagen later was de achter buurman wel aanwezig, die geroepen en het probleem uitgelegd. Gelukkig begreep hij ons probleem en verzette de ezel naar de andere kant, zodat wij konden beginnen met de overhangende bomen/takken over het hek af te zagen! Dit is een berenklus, maar gaat goedkomen.

Voor mensen die ons willen blijven volgen gaan we op facebook onder de naam ‘Finca Las Sorpresitas’ onze foto’s plaatsen, onze vorderingen en verhaaltjes schrijven.
Ook voor de familie en vrienden die niet op facebook zitten zijn wij altijd nog te bereiken via Whatsapp (Agnes +34 653784409, Rob +34 665883306), email (agnes.voordouw@gmail.com, roberto_1968@live.nl) en skype de zoeknaam van Agnes is agnesvoordouw.
Zoals je merkt kun je ons voor vragen of gewoon even bijkletsen altijd bereiken!

Verder iedereen die ons op de voet heeft gevolgd bedankt en wij gaan er vanuit dat het contact zal blijven!

Op naar onze nieuwe uitdaging!

Liefs Rob & Agnes en kopjes van Mel & Kim

Winnie Opdam

Komen jullie uit Rotterdam? Spoorsingel?

Rob

Nee wij komen niet uit Rotterdam ;)