rob-agnes.reismee.nl

Onze trip naar Montevideo (Uruguay)

Hola Familia y Amigos,

Dinsdag 26/7:
Redelijk vroeg (8:45) vertrokken met onze nieuwe huurauto (maandag omgeruild aangezien er een electrische storing was bij een koplamp.. deze is bijna nieuw 3500km op de teller, verder hetzelfde maar rijd stukken beter!) richting Junin waar wij onze eerste overnachting hadden geboekt. Hele mooie rit van ruim 800km met heel veel diverse landschappen. Schitterend!
Enige is dat er hooguit 3 bochten zitten in de hele rit.

Surprised

Een aantal keren politie controle gehad, wat heel normaal is in Argentinië. Tevens 1x controle op fruit en eten. Dus de 2 appels maar ingeleverd zodat we door mochten...
Goed aangekomen bij het hotel rond 19:00 uur. Ingecheckt en beetje rondgelopen en een restaurant gezocht. Na een stukkie vlees lekker naar bed gegaan.

Woensdag 27/7:
Na een mager ontbijtje verder gereden naar Buenos Aires (270km) voor onze volgende overnachting. Mooi laatste stuk weer met veel water en vogels. Hoe dichter bij BA aangekomen hoe drukker het werd op de weg. We moeten een aantal keren op de hele rit TOL betalen (Peaje). 1x hoorden we veel getoeter en konden we allemaal gratis door.... we weten nog steeds niet waarom... tis steeds maar een $20 of $30 pesos...
Ingecheckt bij het hotel rond een uur of 14:00. Auto kon in de garage. Tevens gelijk de overnachting gereserveerd voor zondag (31/7) en geregeld dat de auto kon blijven staan in de garage tot en met die zondag.
Op de hoek een bakkie koffie met wat empanadas gaan eten... Erna lekker gewandeld.
Teruggekomen op de kamer even gaan rusten en 'onze Italiaan FILO' op internet opgezocht. Wisten niet meer precies waar hij zat ... rond 20:00 daarheen gegaan en heerlijk gegeten, Amaretto gedronken, pasta gegeten en de overheerlijke tiramisu! Was weer heerlijk.
Moe en voldaan naar bed....

Donderdag 28/7:
Prima en zeer uitgebreid ontbijt!! Om 12:30u ging onze boot naar Colonia de Sacramento (Uruguay) dus wij zijn er rond 09:45 uur al heengelopen. Je moest er 2 uur van te voren inchecken. Het hotel hadden we expres al in de buurt van de Buquebus (bootmaatschappij) geboekt. Iets na 12:30u konden we de boot op en zijn we gaan zitten. Na ruim een uur waren we aan de overzijde (Colonia) waar onze bus stond te wachten.
De busrit ging langs de kust naar Montevideo en duurde ong. 2,5 uur.
De bus stopte bij de busterminal dus met de taxi naar ons hotel (was ook geboekt).
Bij het hotel aangekomen (rond 18:00uur) bleek dat de Uruguyaanse Pesos die Agnes nog over had van haar reis en waarmee wij de taxichauffeur wilden betalen niet meer geldig waren op 1 briefje na... helaas was dit niet genoeg. Rob is bij de receptie van het hotel Argentijnse pesos gaan wisselen voor Uruguayaanse Pesos, gelukkig was dit geen probleem.
De taxichauffeur kon worden betaald. pffff..
Ingecheckt en even op bed geploft en gewacht totdat de restaurantjes een beetje open gingen, tevens op internet (google maps) gezocht op restaurants en er zaten er een aantal om de hoek. Rond 20:00uur naar een vleesrestaurant gelopen en heerlijk gegeten. Lekker wijntje erbij... Wederom moe en voldaan naar onze kamer teruggelopen.
Heerlijk gaan slapen... na even tv gekeken te hebben....

Vrijdag 29/7:
Uitstekend ontbeten. Zijn na het ontbijt rond 10.15u naar het oude centrum gelopen waar leuke winkeltjes en eetgelegenheden zijn.
Toevallig zagen we een horlogemaker om de batterij van Rob zijn horloge te laten vervangen. Dit hebben geprobeerd in Argentinië maar was nog steeds niet gelukt. Aangebeld en hij zat op de 1e etage. Hij kon hem wel verwisselen, punt was alleen dat wij nog geen cash hadden dus wij ondertussen op zoek naar een bank. Dat was nog niet makkelijk maar uiteindelijk wel gelukt. Terug naar de horlogemaker die het horloge inmiddels klaar had liggen. Verder door het oude deel van de stad gelopen, door de haven, terug naar het winkel gedeelte. Onze thermoskan voor de maté was kapot en wij hadden hier een nieuwe gezien op het marktje dus wij weer terug (we hadden nu namelijk wel cash) om deze te kopen. Ze zijn hier stukke goedkoper dan in Argentinië.
Het was weer tijd om te eten. We wilden vandaag tussen de middag warm eten... op zoek naar een restaurant. Leuke gevonden, naar binnen, helemaal vol, maar toch nog een tafel voor 2 vrij. Lekker vissie gegeten en cocos dessert. Was lekker. Terug naar het hotel even op bed gelegen... Uurtje erna nog even een korte wandeling gemaakt naar de kust. Even kijken hoe de zee er ook alweer uitziet... hebben wij niet in Argentinië waar wij wonen.
Na een korte wandeling nog even een broodje, 2 alfagores met dulce de leche en nootjes en nog iets gescoord bij een leuke panaderia (bakker) met bediening die lekker babbelde (wilden van alles van ons weten
Cool
Nu bezig met het verhaal tot nu toe en zo nog even de foto's.

Besitos Rob y Agnes

PS. iedereen die voor ons fotoruimte heeft gekocht, NOGMAALS HEEL ERG VEEL DANK!!!