rob-agnes.reismee.nl

San Martin de los Andes en de busrit ernaar toe....

Hallo luitjes,

Jullie hebben je vast verveeld de afgelopen dag ... geen verhaal, niks, nada, nop.
Maar niet getreurd, hier zijn we weer.

Gepakt gingen we dinsdagmiddag met de (stads-) bus naar de busterminal voor de rit naar San Martin de Los Andes (voortaan SMDLS).
WIj hebben het altijd over het open vervoer in Nederland en de treinen die maar niet komen, nou dan moet je hier niet zijn. Na 2 uur wachten kwam eindelijk onze bus ons ophalen.
Koffer ingeladen in het ruim en snel lekker zitten. Het was een lange rit die eindigde in Cipolletti rond de klok van 09.30 dus 2 uur later dan gepland. Dus wij dachten mooi! dan hoeven we maar 1 uur te wachten in plaats van 3 uur op de volgende bus...
Je raad het al! Ook deze kwam bijna 3 uur te laat...

Cry

Accepteren en doorgaan is het devies. Na een slechte nachtrust was het moeilijk de ogen open te houden, terwijl wij de beste plaatsen hadden, namelijk boven en op de voorste rij.
Toch in staat geweest mooie foto's te maken (door het bekakte raampie) en te genieten van de schitterende omgeving. De rit duurde totaal nog 7 uur. We kwamen dus aan rond 19.30.
Alberto stond ons op te wachten, we hadden afgesproken dat hij ons kwam afhalen. Hij was wel netjes op tijd!
Cool
Het was vergeleken met Mendoza erg koud!!

Terugkomst na 5 jaar!!! op Las Vertientas Lodges (googlen voor degene die de website wil bekijken) voelde heerlijk! De warmte van Frankie en Alberto was direct te voelen!
Na een heerlijke douche, waren we wel ff aan toe, had Frankie lekker voor ons gekookt. Met natuurlijk een heerlijk glas wijn (Malbec). Heerlijk gegeten en bijgekletst over van alles en nog wat ...

Vroeg, rond 23.00, naar bed gegaan. Wij mochten ontbijten hoe laat wij wilden zodat wij lekker uitgerust wakker konden worden.
Quote Alberto:"Het ontbijt morgen eindigd waar de lunch begint, dus kijk maar!"
Na lekker te hebben geslapen een heerlijke douche genomen en naar de ontbijttafel gelopen. Het ontbijt was niet veranderd! Heerlijk vers gezette koffie en thee, en natuurlijk de verse jus d'orange. Verse warme media lunas (klein croissantjes) en geroosterd stokbrood.
Wit en bruin brood, ham en kaas, zelfgemaakte jammetjes, dulce de leche en heerlijk vers ftuit!!

We konden er weer tegen aan ..
Tongue Out

We hebben vakantie dus hoeven niet veel, maar moesten vandaag toch wel de terugreis regelen, aangezien het in Argentinië hoogseizoen is. Alberto is meegegaan naar het centrum van SMDLA om samen even de terugtickets voor de bussen te boeken.
Dat was snel geregeld... Alberto ging zijn eigen weg en wij de onze. Lekker geslenterd door het stadje... was leuk om allemaal weer te zien. Cadeau'tje gekocht voor Frankie en Alberto (inmiddels onder de boom gelegd) en wat flessen wijn en wat lekker hapjes erbij, want vanavond gingen zij zorgen voor een asado (BBQ) en morgenavond eten we ook al mee.

Tussen de middag wel alweer wat trek gekregen, even een broodje en een drankje gedaan op een terras natuurlijk, want de temperatuur was toch alweer opgelopen tot een graad of 25. Strak blauwe hemel, en bergen om je heen, wat een genot om hier te zijn...

Teruggelopen richting de bus terminal want we wilden daar de kerstboom bekijken (zie foto's) en vandaar uit een taxi terug nemen naar Las Vertientas Lodges.
De Kerstboom op het Plaza San Martin is opgebouwd uit allemaal lege flessen. Heel gaaf om te zien...

De taxi bracht ons op Calle Bello (spreek uit als: casje besjo). Laatste stukkie gewandeld. Daar aangekomen, ingesmeerd en heerlijk in de zon gezeten/gelegen... met de flora en fauna om je heen is dat echt genieten... (zie foto's).

Nu dit verhaal en straks lekker eten en ..... natuurlijk een wijntje.
Dan lekker slapen en morgen weer gezond en fris op.