rob-agnes.reismee.nl

Klussen en cultuur!

Mel & Kim weten zich al een beetje te ontspannen.
Onze eerste indruk is dat Mel de nieuwsgierigste is en Kim de onderdaan.
Mel heeft al een keer hun lekkere snoepjes proberen te stelen en kwam een keer met een zakje in haar bek het trappetje in de keuken af waar onze croissants in zaten.
Soms doet het me aan Negao denken Claudia hij is het mannetje, maar zij is het vrouwtje!
Kim is de kroelpoes nog een beetje angstig soms, maar zodra ze het aaien voelt is ze de gelukkigste poes op aarde. Heb gezien dat als ze net als Mel ook wil spelen weleens een tik krijgt van Mel.

Zondag 3 september vroeg opgestaan en iets te laat in de auto gesprongen om Hans en Els van het vliegveld in Sevilla op te halen. Uiteraard stonden ze al met smart te wacht, want wij iets te laat, maar zij een half uur te vroeg. Naar huis gereden en daar aangekomen waren ze toch wel wat verbaasd hoe groot alles in werkelijkheid is. Na rondgelopen te hebben zijn we naar Playa de la Barrosa (het strand van Chiclana de la Frontera) gereden om te lunchen. Wij waren al een aantal keren geweest en vonden het toen heerlijk rustig, maar nu…. Volle parkeerplaatsen en een strand vol met zonaanbidders! Er was gelukkig nog ruimte genoeg voor onze auto en konden we bij Kanaloa een tafel bemachtigen om lekker buiten te lunchen.
Bij thuiskomst Mel & Kim voorgesteld aan de gasten en die vonden het goed!

Maandag 4 september ging de eerste klus dag van start en gingen de heren kijken of ze de grond inkwamen voor de overkapping van de schuur. Deze is van ijzer en met de zon wordt het er bloedheet binnen en dat willen we niet. De dames zijn de tuin ingegaan en besloten het waterkanaal leeg te ruimen en kijken wat er daar gesnoeid moet worden.
De heren kwamen erachter dat de grond veel te hard is en je niet diep genoeg kon komen, dus beetje zonde van de kostbare tijd. Zij hadden besloten de stopcontacten in de slaapkamers te gaan monteren en de lichtschakelaars te vervangen.
Toen de dames dat te horen kregen had Els de geniale oplossing voor de schuur (heel simpel eigenlijk) hem wit schilderen…
Nieuwe schakelaars zijn gemonteerd, het snoeien vordert en het schilderen is begonnen. Eerste dag goed en voldaan verlopen.

Dinsdag 5 september vandaag waren de stopcontacten in de hoofdslaapkamer aan de beurt, dit is een hoop geduld, maar uiteindelijk kunnen we een bedlampje aandoen. Verder is er weer een hoop gesnoeid en weer wat van de schuur geschilderd.
Even voor de uitleg ’s morgens en ’s avonds kun je buiten aan het werk, maar tussendoor is het echt te warm. Dan gaan alle deuren en ramen dicht en krijgen Mel & Kim even vrij spel.
Ook de tweede werkdag ging eenieder met een tevreden gevoel naar bed.

Woensdag 6 september tijd voor wat cultuur proeven. Met de auto op stap naar Medina-Sidonia en daar de auto geparkeerd en gaan wandelen. Deze plaats ligt op ongeveer 25 km vanaf waar wij wonen en is een mooie stad. Toen we na een tijdje de weg naar de auto weer hadden besloten we eerst te gaan lunchen en hebben we wat tapas genuttigd. Daar vandaan zijn we naar de kust gegaan via Vejer de la Frontera naar Barbate, omdat het daar iets te warm was (37,5) om er te wandelen zijn we via de kustlijn naar Cala del Faro gereden. Hier stond een lekker briesje en hebben we daar even rondgewandeld. Toen we terugliepen naar de auto besloten naar Eroski (een supermarkt/blokker en halford in één) te rijden voor een autolampje. Gelijk wat witte wijn gekocht en gedestilleerd water voor de accu’s van de zonnepanelen.
Onze weg vervolgd naar afslag 666 waar de mooie roze Flamingo’s weer in grote getalen op ons stonden te wachten en toen op naar huis waar Mel & Kim zaten te wachten.
Ook het uitstapje was zeer geslaagd!

Donderdag 7 september is Hans begonnen met de stopcontacten in de logeerkamer en zijn Rob en Agnes naar Leroy gereden om daar stopcontacten voor de keuken te kopen en verlichting voor in de keuken. Els is weer de tuin ingegaan om de lavendel te verwijderen. Ja je leest het goed verwijderen, helaas heeft de vorige eigenaar het snoeien vaak vergeten en lavendel wordt wel groter, maar zeker niet mooier, omdat de onderkant hout wordt. Aangezien het iets uit de kluiten gegroeid was hebben we besloten het te verwijderen, zodat de rest meer adem krijgt. Vandaag weer veel gesnoeid en de verlichting in de keuken is helemaal geweldig. Niet meer in je eigen schaduw koken. Morgen gaan we de bergen in! Slaap lekker…..

Vrijdag 8 september bij de supermarkt Mercadona hadden we gelezen dat ze dicht waren i.v.m. feestdag, dus we zien onderweg wel hoe het loopt en wat open is. In Arcos de la Frontera zijn we gestopt voor een bakkie koffie, maar zijn daar eerst de markt over gelopen. Bij de koffietent gevraagd of het een feestdag was. Nee er is een kledingmarkt meer niet. Waarschijnlijk had alleen Chiclana wat te vieren! Na de koffie onze weg vervolgd en aangekomen bij Él Bosque richting Grazalema gereden. Toen richting Zahara de la Sierra, wat een mooie wegen om te rijden en wat een uitzichten. Mooie route om met de motor te doen Luc! Van daaruit via Villamartín naar Ikea gereden om een lamp te scoren en daarna in Jerez bij onze vrienden op het terras gaan zitten voor wat tapas en een drankje. Ze waren blij ons te zien, maar of dat nou om ons was of om de stroopwafels dat weten we nog niet….
Het was een heerlijke dag en veel gezien.

Zaterdag 9 september laatste dag voor Hans en Els. Els wilden nog wel even bij buurvrouw Sandra kijken en dat was geen probleem. Daar aangekomen bleek dat bijna alle honden een virus hadden en ze het dus eigenlijk te druk had. Na kort verblijf besloten we weer weg te gaan en wenste haar veel sterkte. We zijn een stukje doorgelopen tot we bij een hek kwamen waar twee paarden en verderop ma ezel met kind stonden verstopt tussen de boompjes. Onderweg nog een buurman gesproken, maar de Spanjaarden hier slikken veel in en was hij niet helemaal te volgen, maar met zijn handgebaar kom je heel ver. Thuis aangekomen weer even gaan snoeien en schilderen. ’s Avonds allemaal lekkere hapjes gegeten en biertjes/wijntjes gedronken. Op tijd naar bed, want om 5 uur ging de wekker al!

Zondag 10 september douchen ontbijten en pleiten! Hans en Els op tijd afgezet en wij rechtsomkeer naar huis. Pfff dat is toch wel vermoeiend! Uiteindelijk iedereen weer thuis.
Het was een gezellige week, veel gedaan, veel gelachen en gezien.
Tot de volgende keer Hans en Els….. er is nog veel te doen!

Liefs Rob & Agnes

Els

Mooi geschreven zus was een mooie week tot over 2 maanden

Ans en Jaap

Heerlijk dat jullie even klushulp hadden en natuurlijk ook veel gezelligheid. Zo word jullie paleis steeds mooier.

Hennie

Fijn dat hulp hebt gekregen van Els en Hans, schiet al lekker op.
Groetjes van ons.

Wij... Claudia, Muzi en Negao

Heeeee Mel en Kim dozen zijn geweldig hoe meer hoe beter!!! En rustig aan met naar buiten gaan....krijg je vieze pootjes van! ???