rob-agnes.reismee.nl

De eerste dagen bij Janet en Daniel ..

Hallo lieve vrienden en familie,

Donderdag 14-01-2016
Na een slechte nacht (wennen aan matras, geluiden, krakend bed) ontbijtje gemaakt.
Later samen met Janet naar het centrum gegaan met de bus. Heerlijke oude kaas gehaald bij de overdekte markt (oude kaas is moeilijk te krijgen!) en tevens gelijk mozarella meegenomen voor de salade caprese. Wij gingen die avond het eten maken.
Tevens nog even gekeken voor een juiste thermosfles voor de Maté, maar nog geen gekocht.
Verder beetje rondgelopen in het centrum en samen met Janet koffie gedronken, waarna zij even later naar huis is gegaan en wij nog wat langer bleven.
Lekker geluncht en toen ook de bus naar huis genomen.

Na een siesta nog wat gewerkt en huizen gezocht... daarna langszaam aan het eten begonnen. Gevulde aubergines (aubergine, gehakt, kruiden, geraspte kaas) uit de oven met rijst en salade caprese (Italiaanse salade met tomaten en mozarella, groende kruiden, olijfolie en wat rode wijnazijn).
We hebben heerlijk gegeten, met natuurlijk een vino tinto. Wij hebben nog ons trouw foto boek laten zien en zij hebben ons de trouwfilmpjes laten zien in Schotland.

Na het eten, foto's en fllmpjes kijken en gebabbel lekker gaan slapen ...

Vrijdag 15-01-2016
Na het ontbijt de bus genomen samen met Janet naar de Migratie Dienst. Alle papieren mee en kijken wat er te halen valt. We spraken met een aardige vrouw Gloria en deze gaf veel informatie (meestal zijn ze wat kortaf begrepen wij maar deze keer dus niet)... zij gaf diverse mogelijkheden aan maar eigenlijk kwam het erop neer dat tenminste 1 van ons werk moet zien te vinden voor minimaal 16 uur per week en dan 24 maanden aaneengesloten (mag bij meerdere werkgevers). Daarna kun je een residence permit krijgen om te blijven. Zij heeft voor nu geregeld dat we bij haar het toeristenvisum met nog 3 maanden kunnen verlengen. Daarna zou je eventueel nog een keer de grens over kunnen gaan en terug dan is het toeristenvisum wederom 3 maanden geldig. Hierop zijn tegenwoordig strengere controles dus dit truukje meerde malen doen is niet meer aan te raden... Evengoed hebben wij dan nu dus nog ongeveer 7-8 maanden om zaken voor elkaar te krijgen... eenmaal werk dan ben je geen toerist meer en hoef je dus niet steeds het visum meer te verlengen maar wel na 6 maanden en 12 maanden en 24 maanden aan te tonen dat je nog steeds aan het werk bent.

Cool

Rond 11 uur weer richting huis met de bus. Veel stof om over na te denken.
Janet heeft alvast de voorbereidingen voor het eten gemaakt. Dit gingen we dan in de avond eten en tussenmiddag een heerlijk tomaten/tonijn salade gegeten.
Janet en Daniel zijn na de lunch naar een vriendin gegaan die in het ziekenhuis ligt.
Wij zijn siesta gaan houden en daarna wat gaan werken...
Janet melde op een gegeven ogenblik dat het later werd en dus het eten niet doorging maar dat het misschien wel gezellig was samen wat te gaan eten in Palmeras Shopping Mall. Een onoverdekte shopping mall met vele winkels en eettentjes (van luxe tot en met de burger king). Janet en Daniel hebben daar voor ons een staande ventilator gekocht aangezien deze niet bij ons op de slaapkamer aanwezig is en ook geen airco. Lief!
Wink

Na wat rondgelopen te hebben zijn we een restaurant ingelopen en hebben wij heerlijk gegeten. Wij hebben ze het etentje aangeboden omdat ze ons ook overal helpen...

Rond 00.00 naar huis gelopen (heen waren we met de taxi gegaan) aangezien het heerlijk was buiten en het eten eraf moest...
Toen we terugkwamen is Rob (zittend) door het oude bed gezakt. Een klosje was losgekomen... Ff vastgezet en de ventilator in elkaar gezet en rond 01.00 uur gaan slapen.
Heerlijk met het frisse windje ...
Surprised

Zaterdag 16-01-2016
Laat opgestaan (tussen 09.00 en 09.30) en alles rustig aan gedaan. De boekhouding bijgewerkt, beetje werk gedaan en huisjes gekeken.
Gaan douchen en toen Janet weer terug was van haar vriendin hebben we het eten gegeten (lunch) wat we gisteren zouden eten (paprika gevuld met rijst en paprika, tomaat en tomatensaus en kruiden) ... heerlijk!
Smile

Je raadt het al, het was siesta tijd!!
2 uur later opgestaan en Rob is nog even het zwembadje ingegaan.. ff afkoelen, heerlijk!
Samen met Daniel boodschappen gaan doen. Vlees gehaald voor de Asado (BBQ) voor morgen en nog wat andere boodschapjes.
Zojuist zijn Janet en Daniel weggegaan en hebben we het huis voor onszelf
Cool
Net even brood gegeten met de oude kaas .. jammie...
Nu even het verhaal en zo nog even de foto's uploaden (worden er steeds minder.... het gewone leven is niet zo interessant haha).

Tot het volgende verhaal!

Liefs van Rob en Agnes

PS.
MarjolijnGodoy Cruz is waar wij nu wonen bij Janet en Daniel. Het is niet waar we straks voor langere tijd willen wonen, dit is ff tijdelijk. Er is wel wat aanbod maar er is meer in het centrum, tevens is gemeubileerd wat lastiger te vinden en zijn dat bijna altijd appartementen wat op zich geen probleem is maar een huisje is ook wel leuk... we'll see...

Pa en Ma Korpel heerlijk geslapen... het is wel weer even wennen hier ook omdat je natuurlijk met 2 anderen samen woont. Dus dat wennen doe je niet in 1 a 2 dagen.
Het zwembad is behoorlijk koud en vandaag is Rob er voor het eerst ingegaan aangezien we niet zo van koud water houden... doordat de zon er op staat de hele dag was het nu wel te doen. Waar we nu wonen (Godoy Cruz - wijk even buiten het centrum van Mendoza) is ongeveer een half uur van elkaar vandaan waarbij het Centrum eigenlijk ongeveer in het midden ligt.

Claudia

Hoe gaat het nu? Ik hoop dat een van jullie werk kan vinden.

Hans & Els

Mooi dat jullie het gezellig hebben. En nu wat tijd om verder te zoeken. Vanuit onze vakanties hebben jullie genoeg ervaring in het delen van een huis haha. Mooi dat het visum meteen even verlengd kon worden. Succes met het vinden van een wat permanenter verblijf en (langzaam aan) het vinden van een baan, 2/3 dagen werken per week als eis is te overzien, toch?
Fijn weekend, het is hier een heel klein beetje wit en onder nul

Marjolijn

Nou, in ieder geval meer tijd voor het zoeken naar werk en woning. Wel prettig dat jullie zo fijn geholpen zijn.
Ik begrijp dat jullie doelgebied voor een eigen plekje steeds groter wordt; je moet immers je eisen bijstellen.
Maar, wie zoekt zal vinden!
Gaat jullie lukken.
Groetjes uit een zacht maar winderig Grootebroek en liefs van een hoestend nog steeds koortsig jongetje. Maar ook dat gaat weer over, haha.
xxxx