rob-agnes.reismee.nl

De Asado en het 'gewone' leven

Hola amigos y familia,

Zondag 17-01-2016
Wakker geworden na een nacht met flinke regen, hagel en onweer! Het was aardig tekeer gegaan en behoorlijk wat water naar beneden gekomen.
Tussen de middag de Asado ... heerlijk gegeten. Vlees, worstjes, chorizo. De Asado wordt buiten gemaakt in een stenen BBQ. Met hout ipv houtskool zoals wij dat in Nederland gewend zijn. Vuur in de hoek en het rek met vlees aan de andere kant. Smeulende houtstukjes onder het rek en garen maar....
Was heerlijk! Wijntje erbij...

Wink

Na de Asado even een uurtje gaan liggen en daarna met z'n 4'en de bus in naar Parque General San Martin, even ontspannen, stukje lopen en ... een heerlijk ijsje gegeten.
Surprised

Daarn via wat straatjes naar het centrum gelopen... naar Sarmiento waar de terasjes zijn. Lekker koude biertjes besteld met zoute pinda's erbij.. dat gaat altijd goed samen.
Het was aardig heet dus het koude bier was zo verdampt (lees: op).

Daarna met de bus naar Plaza Godoy Cruz waar de opening van het wijnseizoen was. Zie foto's en video. Hierna met de bus naar huis want maandag is het gewoon weer een werkdag..

Maandag 18-01-2016
Gisteren gewone werkdag dus gewerkt en verder weinig uitgespookt. Geluncht (pasta met tomatensausje) en siesta gehouden. Tussen door nog wat in het zwembadje gelegen om af te koelen. Het is aardig heet deze dagen... (33 gr). Op de plaza hierachter gezeten en even via de Supermarkt gelopen om wat boodschapjes te doen.

Dinsdag 19-01-2016
Ontbijtje met yoghurt en cruesli. Gewerkt... Tussen de middag naar Plaza Godoy Cruz (waar we eerder waren op zondagavond 17-01) gelopen, gezeten en daarna geluncht. Even daarna teruggelopen want wij gingen die avond het eten bereiden.
BIj terugkomst toch even het zwembad in want het is vandaag nog heter (38 gr) en door de wandeling was het aardig zweten. Na de frisse 'duik' de ovenschotel klaar gemaakt.
Soort mousaka, laagjes met aubergine, ui, knoflook, aardappel, tomaat en geraspte kaas.
Daartussen nog wat overgebleven vlees van de Asado (worstjes etc.) als vervanger van het gehakt.

Undecided

De oven gaat zo aan dus we eten denk ik wel rond een uur of 21.00 (wat al aardig vroeg is voor Argentijnse begrippen).

Zo nog even de foto's uploaden...

Besos y hasta la proxima vez!
Rob y Agnes

Thomas & Margarete

wir sind ganz begeistert von Eueren Berichten und verfolgen diese auch regelmäßig.
Lieben Dank noch für die Geburtstagswünsche und für Euch wünschen Margarete und ich ein glückliches, erfolgreiches und vor allem ein gesundes neues Jahr.

Els

Weer een leuk verhaal en mooie foto's voor al die met de ovaaltjes ik heb die ook hier op tafel liggen

Marjolijn

Ah, dat klinkt lekker zo'n Asado. Wil ik hier ook wel. Misschien zelfs vis er boven roken (al zal Marco mij daar wel om uitlachen, hihi).
Oh, enne, die Mousaka! Water loopt al in mijn mond (en het is nu 7 uur 's ochtends, hihihihi)