rob-agnes.reismee.nl

De afgelopen dagen...

Buenos dias,

De afgelopen dagen was het erg heet en hebben wij ook niet veel meer gedaan dan binnen werken en huisje zoeken en andere informatie opvragen (met de ventilator aan).
Tussendoor zo nu en dan boodschap gedaan bij de Vea (supermercado) en gekokkereld.

Gisteren (weekend!) zijn we weer naar het centrum geweest van Mendoza. Gewoon weer ff lekker een daggie weg.. Cortado (sterke koffie met een heel klein beetje melk) gedronken bij ons stamkroegie. Daarna naar Plaza independentia (Main plaza) gelopen en heerlijk gezeten. Het werd ietwat donker en druppelde zo nu en dan... wel ff lekker bij 37 graden!

Wink

Het onweerde ook af en toe ...
Terasje gepakt met een heerlijk cocktail.. (Caipirinha, Mojito) met heerlijk empenadas. Duurde even want de bestelling was niet (goed) doorgegeven aan de keuken...
Hierna weer even terug naar plaza Independentia waar we muziek en zang hoorde .. Bleek gospel te zijn, een grote groep jongeren waren aan het zingen en dansen onder begeleiding van gitaristen (zie filmpje).

Hierna naar Plaza Italia gelopen en daar even gezeten, waarna wij een restaurantje gingen zoeken, het was pas even na 20.00 maar wij wilden niet al te laat de bus naar huis nemen.
Bij Lucia terecht gekomen, even lekker buiten eten! Lekker een stuk vlees (lomo en bife de chorizo) gegeten van de Parilla (grill/bbq) ... de lomo was 200gr, de bife de chorizo was 450gr. (zie foto's) Bakje gegrilde groenten en een schaal vol aardappelschijfjes erbij... Wijntje en water om de boel door te spoelen.
Koffie'tje genomen na het eten en daarna moest er betaald worden en zijn wij naar de bus gelopen.. 25 minuten later waren wij thuis. Thuis was het erg benauwd en nog geen 5 minuten later begon het hard te waaien en te regenen. Even de boel laten doorwaaien. We hadden al begrepen dat het de dag erna (vandaag dus) zeker 8 graden minder warm zou zijn... Nu vandaag kunnen we zeggen dat dat klopt. binnen is het nu nog maar 23 ipv 30 graden en buiten is het denken wij zo'n 27-28 graden.

Het zonnetjes begint weer lekker te schijnen dus vanmiddag maar even kijken of wij bv nog naar het Parque san martin gaan met de bus...
Dat was het even voor nu... nog ff de foto's en de video online zetten.

Hasta la proxima vez!
Besos y un embrazóde Agnes y Rob

Ans en Jaap

Wat een heerlijk weer hebben jullie, hier vandaag behoorlijk miezerig en een graad of 6-8. Ondanks dit weer vandaag met broerlief de Egmond wandeltocht 10,5 km gelopen.

Besos y un embrazo terug xxx

Pa en Ma Korpel

Hallo lieve luitjes, alweer bijna weekend, de dagen vliegen voorbij. Gaat alles nog naar wens? Nog nieuws mbt huisje zoeken en werk voor de komende tijd? We zijn benieuwd, in ieder geval de komende dagen weer relaxen binnen en buitenshuis naar het park...
Gezellig weekend en groeten en liefs van Pa en Ma.

Marjolijn

Wat een rot weer zeg. Zielig voor jullie hoor.
Hier is het veel beter ;-)))))