rob-agnes.reismee.nl

Lekker een weekend weg!

Hola familia y amigos,

Donderdagavond hebben we een bakkie koffie gedaan in de bar Liverpool, hier is veel van/over de Beatles te vinden. Na de koffie zijn we de huurauto op gaan halen, die ons naar San Rafael gaat brengen. Na het ophalen zijn we eerst naarcerro de la gloria parque san martin gereden om van het uitzicht te genieten en daarna nog een heerlijk ijsje gehaald.
De volgende ochtend zijn we om kwart over 7 vertrokken richting Tupungato waar we de eerste overnachting hadden. Dit is hoog in de bergen op ongeveer 1000 mtr. en dus een stuk frisser. Na een bakkie koffie zijn we naar Bodegas Salentein waar we een heerlijke fles wijn en een lekker hapje hebben genuttigd.
Bij terugkeer in Tupungato een heerlijke maaltijd genuttigd. Na het inchecken bij de cabaña zijn we naar een natuurgebied gereden waar een waterval moest zijn. Na wat navraag bleek dat 4 uur lopen en we hadden geen wandelschoenen aan en het was te laat. Bij een beekje/stroming in de zon gaan zitten en een maté genuttigd.
Na een goede nachtrust zijn we in de autogestapt naar San Rafael, waar Janet een reunie van school had. Na die om half 1 samen met Daniel te hebben afgezet zijn wij naar ons hotel gereden om in te checken. Dit ging niet zo soepel...... Wij hadden namelijk bewust een grote kamer gekozen en geen klein hokkie. De eerste kamer was erg klein en waren wij het er niet mee eens. De tweede iets groter met nog een bed, maar nog steeds niet wat wij hadden geboekt. Uiteindelijk begreep hij dat hij beter kon geven wat we hadden geboekt en werd het een grote kamer met uitzicht op het zwembadje (waar we niet in hebben gezwommen).
Inmiddels hadden we flinke trek gekregen, dus opzoek naar een restaurant. Het werd heerlijke tapas met een lekker ananassapje. Hierna zijn we naar Plaza San Martin gegaan en hebben heerlijk genoten van het lekkere zonnetje, daarna naar hotel España voor de siesta. 's Avonds met Daniel en Janet afgesproken dat hun de auto kregen en ons de volgende morgen weer ophalen. Na terugkomst in het centrum zijn we weer opzoek gegaan naar een restaurant voor een klein hapje met een lekker koud biertje. Dit was een restaurant dat erg in trek is bleek, want we zaten nog niet of de mensen stonden gewoon te wachten om een plek te bemachtingen. Na een heerlijk bord pasta en een biertje zijn we als een blok in slaap gevallen. Het was er heerlijk rustig, geen voorbij denderende bussen.
Zondagochtend na een lekker ontbijtje uitgecheckt en in de stad nog een bakkie koffie genomen.
Op de terugweg hebben we weer genoten van het mooie uitzicht en zijn we bij Tunuyán gaan lunchen. Een heerlijk milanese gegeten met patat. Daarna nog het laatste stukkie naar huis en nu weer in Godoy Cruz.
Zo dat was het weer even, morgen begint weer een gewone werkweek

Undecided

Liefs Rob & Agnes xxx

ps foto's volgen iets later!!
29-02-2016 om 19.54 uur (Argentijnse tijd) foto's zijn geplaatst
Smile

Pa en Ma Korpel

Lieve (jonge..) luitjes, Wat een geldige fotoserie van het afgelopen weekend, vooral ook die met de bergen van de Andes op de achtergrond en het bord met Holanda en kunstwerken en heel veel wijn etc. en die met het oudere en jongere stel.... zijn echt aardige mensen die Daniel en Janet. Mooie natuuropnames vogels en andere dieren en julie zelf....!
Gelukkig kan het allemaal digitaal, stel je voor hoeveel rolletjes..... op de oude manier! Verder was het volop genieten zo te zien. Nu maar weer aan de slag - de
gewone (werk-) week - is snel genoeg weer voorbij! Verder nog iets vernomen van de nieuwe woning? Groeten en liefs van Pa en Ma.