rob-agnes.reismee.nl

Internet testen en de verblijf stempel halen!

Hola Familia y amigos,

Maandag zijn we om 10 uur opgehaald door Gustavo (de man van het huis met zwembed) om het internet te testen. We zijn door gereden naar het bedrijf waarvan het internet gaat worden. Daar bleek weer veel misvestanden te zijn (wat erg normaal is in Argentinië). Uiteindelijk konden we voorbij de woning bij een feretteria (soort kleine gamma) het testen. Gelukkig bleek het te werken, dus weer op naar het internetbedrijf om het te bestellen. Dit duurt ongeveer 21 dagen

Undecided
, Gustavo de versnelde installatie besteld (binnen 5 dagen), want maandag gaan we tenslotte verhuizen. Vrijdag gaat het worden aangesloten.... we zijn benieuwd.

Vandaag (02-03-2016) zijn we naar de migratiedienst geweest voor een stempel om nog 90 dagen te mogen blijven. Ook hier verbaas je je weer..... De dame zei dit kan maar éénmalig en je kunt er ook voor kiezen om 10 jaar illegaal te verblijven. Uhhh nou dat is niet de bedoeling.... Ach ja uiteindelijk krijg je de rekening van 600 peso per persoon voorgeschoteld die je eerst moet betalen en dan pas krijg je je stempel. Denk nu niet dat is zo gebeurt je moet namelijk naar de bank om te betalen. Ook dat is niet zomaar gebeurt, Rob zei nog in de bus toen hij rijen met mensen bij de bank zag gelukkig hoeven wij daar niet te staan...... Je voelt het al, ook wij moesten nu in de rij staan om te betalen. Na eindelijk te hebben betaald konden we weer teruglopen naar de migratiedienst om de stempel en Rob zijn paspoort te halen. Ook de stempel kon even duren al met al geen stempel in je paspoort maar een officiële brief waar op staat geldig t/m 31-05-2016.

Zo nu even siesta houden en dan boodschappen doen bij de VEA
Laughing

Liefs Rob y Agnes xx

Marjolein

Wanneer krijgen jullie nou je definitieve verblijfsvergunning? Kon dat niet vanuit Nederland geregeld worden. Lijkt me lastig als je maar steeds voor 3 maanden een stempel krijgt.

Marja

Jeetje, wat een verhaal, dat valt toch niet mee als jullie dat iedere drie maanden moeten doen. Je hebt er een dagtaak aan. Wanneer wordt het een definitieve?
Fijn dat het internet in ieder geval gaat werken en jullie dan in jullie nieuwe verblijf kunnen gaan, wel een super locatie en een mooi huis. Liefs Nina en Marja xxx

Agnes

Lieve vrienden zie ons als asiel zoekers in Argentinië, die kunnen toch ook niet gelijk blijven.... Er zijn nou eenmaal regels als je in een ander land wil wonen. Zie verhaal 16-01-2016: De eerste dagen bij Janet en Daniel.

Els

Hoi zus en zwager de foto's zijn weer erg mooi en een heleboel hoop dat Internet goed gaat komen en dat er even een paar maanden een beetje rust komt

Pa en Ma Korpel

Na al het gedoe bij de migratiedienst afgelopen week is het nu alweer weekend, het laatste bij Daniel en Janet, afscheid maandag met veel dank voor hun gastvrjheid en hulp etc. al die tijd en dan op naar de volgende tijdelijke woning omgeving Rio Mendoza. We zijn benieuwd! Nog gezellige dagen met elkaar en sterkte met de "verhuizing"! Gr. en liefs Pa en Ma.