rob-agnes.reismee.nl

Het internet verhaal en het wijnfeest.....

Hola familia y amigos,

Op donderdag zijn we naar een auto wezen kijken en dat valt nog niet mee.
Weer thuis aangekomen en besloten de volgende dag een proefrit te maken met een Volkswagen Suran uit 2009 (ARG$ 160.000 all-in(rijklaar maken enzo)).
Vrijdag kregen we eerst een app van Gustavo (eigenaar van het huis) dat de internet meneer ziek is en maandag komt voor installatie. Na wat heen en weer geapp besloten dat we dinsdag na het testen zullen verhuizen. Schoenen aangetrokken en op naar de auto voor een ritje. Daar aangekomen was de prijs verhoogd naar ARG$ 167.300, geen aandacht aan gegeven eerst maar even rijden. Na de testrit het over de prijs en betaling gehad. Ze willen cash pfff willen vast geen belasting betalen, dit is voor ons onmogelijk, dus met Daniel besproken en gezegd 150.000 en dan geen gezeur...... Je snapt het al ze houden de auto liever zelf, ook goed zijn nog genoeg auto's te koop.

's Avonds zijn we de stad ingegaan en hebben in de pub Liverpool een overheerlijk broodje lomo gegeten. Om ongeveer 22.00 uur startte de optocht met opgetuigde auto's uit diverse wijngebieden van Mendoza (provincie). Op iedere auto zaten dames die druiven gooide naar het publiek en de Queen van hun gebied, waar zaterdag de Queen van het wijnjaar wordt bekend gemaakt. Aan het eind geprobeerd een bus te vinden, maar dat viel niet mee. Een taxi gezocht en op naar huis..... Onderweg begon het al te regenen en bij aankomst thuis kwam het met bakken naar beneden. De regen kwam zo hoog dat het binnenliep. We waren dus op tijd thuis om de schade te beperken.

De volgende dag zijn we naar het centrum gegaan om een koffiezetapparaat te kopen met een broodrooster voor een combiprijs. Na de lunch weer opweg naar huis. Door het wijnfeest een eind gelopen tot we meer mensen zagen wachten op een bus. En ja gelukkig kwam er een bus die ons naar huis bracht.

Zondag zijn we alvast gaan inpakken en luieren. Eind van de middag zijn we weer het centrum ingegaan waar we om 20.00 uur Daniel en Janet zouden treffen om ze mee uit eten te nemen naar een Spaans restaurant. Samen nog even over plaza independencia gelopen waar veel stalletjes waren met allerlei koopwaar. Om 21.00 uur in het restaurant gaan zitten waar Daniel en Janet konijn hebben gegeten en wij Paella het was heerlijk.

Daniel had vrijdag met de meneer gebeld waar we de auto voor het weekend hadden gehuurd met de vraag of hij nog auto's had die verkocht gingen worden. Het was een Chervolet Corsa Clasic 2014 voor ARG$ 155.000 all-in die hij in de aanbieding had en maandag konden we kijken en proefrit maken. Wij er vandaag naar toegegaan en de auto zag er goed uit (erg wit

Wink
) 2 pitten in het raam, maar daar komt nog een nieuwe in en een kapje ontbreekt bij een achterdeur en ook die komt er gewoon bij. Na de proefrit gezegd dat we interesse hebben, nu even wachten tot de eigenaar van het huurbedrijf terug is van vakantie voor de rest.
Vandaag is het een koude (20 graden) dag en kans op veel regen... Je snapt het voor de internet mannen wordt het iets te gevaarlijk. Na wat heen en weer geapp met Gustavo is het dus weer even afwachten.

Zo dat was het weer even voor vandaag.

Liefs Rob en Agnes xx

ps: foto's volgen spoedig!
Zijn 08-03-2016 om 11:38 uur (Argentijnse tijd) toegevoegd!