rob-agnes.reismee.nl

We hebben een nummer!!

Hola Familia y amigos,

Om met de deur maar in huis te vallen..... we zitten nog bij Daniel en Janet.
Het internet is niet zo eenvoudig tussen de bergen en velen bomen

Undecided

Maandag zijn we naar de AFIP (belastingdienst) gegaan om een nummer te krijgen. Alles gekopieërd en in de rijstaan om 8 uur en het gaat om 9 uur open. We waren de 9de inrij. Om ca. half 9 kwam er al een dame kijken of iedereen wel alles bij zich had. Daniel het uitgelegd en ja wij hadden alles en konden blijven staan. Om 9 uur ging de deur open en kon je wachten tot je nummer werd gemeld (dit gaat hetzelfde als bij de gemeente Zaanstad alleen iets rommeliger). Toen wij aan de beurt waren ging de man gelijk opzoek naar formulieren die we moesten invullen.... Hij gaf ze en zei kom om half 2 maar terug als ze zijn ingevuld
Surprised
, nee we hoefden niet meer in de rij te staan. Thuis aangekomen de boel ingevuld en gekopieerd. Om half 2 weer naar binnen gegaan en gelijk naar de meneer gewandeld. Deze heeft alles gecontroleerd en ons in de computer gezet. Op het formulier een nummer geschreven met pen en dat is dan je formulier waarmee we de auto kunnen kopen.

De rest van de week gewerkt en zien te achterhalen wat het probleem was met het overboeken van geld uit Nederland naar de bankrekening van Daniel in Argentinië. Donderdag kreeg Daniel te horen dat het er wel was, maar er was uitleg nodig.
Voor wij het hadden overgeboekt had Daniel de manager van de bank gebeld en die zei dat het geen enkel probleem was!!
Vrijdagochtend in de rij van de bank gaan staan om half 8 hij gaat 8 uur open en we waren nr.1. Daniel heeft tig formulieren ingevuld en daarmee moesten we naar een ander gebouw. Daar aangekomen blijkt dat ze willen weten waar het geld voor is, dit om te voorkomen dat er geen belasting wordt betaald over aankopen van bijvoorbeeld een auto of de huur van een woning.
Dit heeft de meneer op een nette manier voor ons opgelost, maar dat houdt in geen auto kopen met cash geld......
Wij zondag naar het autoverhuur bedrijf om het één en ander uit te leggen, want ook zij wilden cash. Alles uitgelegd en we worden er nog over gebeld.... ben benieuwd!

Vanmorgen (maandag) zijn we om half 8 opgehaald door Gustavo (eigenaar woning). Tussen 8 en half 9 kwam internetbedrijf nummer 3 en konden we gelijk testen. Hier hadden we vertrouwen in, want de buurman heeft die ook. Om half 10 kwam Gustavo met een triest gezicht dat het niet kon....... Er staan veel bomen (die volgens ons weleens gesnoeid mogen worden) die waarschijnlijk het signaal teveel in de wegstaan. Dat wordt dus opzoek naar een andere woning. Bij thuiskomst het nieuws verteld.
Opeens kreeg Janet en Rob een app van Gustavo..... Hij heeft de buurman (die hij niet zo goed kent) gebeld en die riep gelijk kan het niet met mijn antenne????? Tja.... het verhaal is dus nog niet afgelopen
Wink

Zo dit was het weer voor nu..

Liefs Rob & Agnes xx

ps: Wij in Argentinië verzetten de tijd niet, dus als jullie de klok hebben verzet hebben we 5 uur tijdsverschil!!

Ans en Jaap

Jammer dat het door die bomen niet echt gaat lukken het internet. Helaas heeft Jaap het te druk om even te komen snoeien hihihi. Gelukkig kunnen jullie nog bij Daniel en Janet blijven tot het allemaal wel gaat lukken.

papa dick

Beter een goede buur dan een verre vriend.

Claudia

Dat is gewoon k.t.

Hennie

gewoon blijven hopen dat het goed komt. groetjes vanuit het nog steeds koude Nederland.

Anette

Had zo gehoopt op een postlief bericht betreffende het internet. Blijven hoop houden. Wie weet heeft de buurman de oplossing. Zo zonde. Mooi huis gevonden en dan wil dit maar niet lukken.
Zal rekening houden met jullie tijd volgende week.
groetjes ...

karin

Nou ja zeg.wat een gedoe.ik hoop dat jullie kalm kunnen blijven.ik zou mal worden.mr ja.daarom zitten jullie ook daar en ik hier.hihi.