rob-agnes.reismee.nl

Nederland, de terugreis en de verhuizing....

Hola familia y amigos,

Ons verblijf in Nederland was volgeboekt, gezellig en snel omgegaan.
Ten eerste onze dank aan Hans en Els voor ons verblijf bij jullie. Verder iedereen die we gezien en gesproken hebben.... super jullie te zien en te spreken! Helaas voor degene die we niet hebben gezien en/of gesproken dan is 2 weken eigenlijk te kort, volgende keer beter....
In deze 2 weken hebben we onder andere gevierd het 50 jarige huwelijks feest van Rob zijn ouders + verjaardag van Rob zijn moeder, trouwerij van Eric en Mirjam (dochter van Agnes haar zus). Tevens konden we weer een hoop kleding meenemen in onze lege koffers

Wink

Op 4 mei zijn wij weer begonnen aan de terugreis naar Mendoza via Santiago. Om 20.00 uur was het op schiphol 2 minuten stilte, heel indrukwekkend dat bijna iedereen toch stil is (het is dan ook in ca. 5 talen omgeroepen). Iets later dan gepland vertrokken we naar Buenos Aires (13 uur vliegen). Na een goede vlucht konden we onze benen op het vliegveld strekken en een uur later weer instappen voor de 2 uur durende vlucht naar Santiago. Na een uur met de taxi door de stad (normaal 20 minuten rijden) aangekomen bij onze ByB Siglo waar we op de heenreis ook hebben overnacht. De eigenaar was blij ons weer te zien, maar had ons zo vroeg nog niet verwacht. Na de schoonmaak konden we de kamer in... Na een opfris beurt met de metro naar de bus terminal om onze busrit naar Mendoza te boeken. Dat is gelukt en zijn terug gewandeld... helaas geen camera mee, maar wat leeft deze stad! Helaas erg veel smog......
We hebben ons die avond prima vermaakt en zijn de volgende dag na het ontbijt met de taxi naar de busterminal gegaan. De bus vertrok op tijd (12.00).

Helaas door de drukte duurde de busrit bijna 10 uur ipv 6 uur, waardoor wij pas rond 22.00 uur bij Janet waren. Daniel had ons opgehaald met onze huurauto die hij eerder die avond had opgehaald. Na een bord sopa de pollo (kippensoep) zijn we gaan slapen, morgen (zaterdag 7 mei) de dag van de verhuizing naar onze nieuwe woning voor 4 maanden ondanks in eerder verhaal waar stond 3 maanden..

Vroeg opgestaan om alles in te pakken en na een heerlijke lunch van Janet de laatste spullen in de auto gepropt (er kon echt niets meer bij) hebben we emotioneel afscheid genomen
Cry
van de twee lieverds die ons bijna 4 maanden het Argentijnse leven hebben laten zien. Veel geleerd over wat wel en niet te doen we houden contact.

Na 20 minuten aangekomen bij het hek van Jardin de olives, de besloten wijk waar ons huis staat. De eigenaar, Oscar, en zijn vrouw hebben ons wegwijs gemaakt in de woning. Toen is het uitpakken begonnen...