rob-agnes.reismee.nl

De buurt verkennen ...

Hola familia y amigos,

Afgelopen week was een normale werkweek... en hebben het huis meer eigen gemaakt.
Het is altijd weer even wennen in een andere omgeving.
We zijn in heel blij dat we nu hier wonen, het is rustig en toch is alles met de auto zeer makkelijk te bereiken.
Verder erg druk geweest met bladeren aanharken en met de kruiwagen weggooien. Deze worden door de ophaaldienst opgehaald. Het weer is de afgelopen dagen beter geworden dan wij vermelden in laatste verhaal. Een aantal dagen blauwe lucht, hele dag zon, vandaag zelfs heerlijk geluncht in het zonnetje (en nog even blijven liggen in de stoelen, voelde gewoon als zomer aan!).

Zaterdag 21-5 wilden we wat ondernemen en hebben Bodega Kaiken (bodega = wijnboerderij waar ze druiven verbouwen, oogsten en bottelen en exporteren) aangeschreven via email voor een wijnproeverij. Dit was geen probleem, kom maar langs zeiden ze. We wonen daar ongeveer 10 minuten vandaan dus we waren er zo, 15:00 waren we er. Wow! Wat een heerlijke wijnen geproeft en ook nog een hele leuke tour gehad door de Bodega.
De glazen werden niet scheutig ingeschonken dus de terugrit over de weg met gaten ging wat makkelijk (slalom

Cool
). Haha nee hoor viel wel mee... Nog 3 mooie wijntjes gekocht voor een mooie gelegenheid.
Rond 21:00 lagen we op bed... volgende dag, zondag, 08:00 wakker.

Weer heerlijk weer... dus na het ontbijt lekker snel gedoucht en de auto ingesprongen om de buurt te verkennen.
We wilden eigenlijk kijken of we bij Lago Potrerillos konden komen maar we konden helaas niet verder dan het dorp Cachueta wat ook al aardig in de bergen ligt. Volgende keer gaan we dan wel naar het meer maar dan moet je de Ruta 7 nemen richting Chili. Nu dus in Cachueta gestopt en koffie gedronken met overheerlijke empanada de carne (vleesvulling) gegeten als lunch. Lekker rond gelopen daar langs de winkeltjes en eettentjes, het is er erg klein dus neemt niet heel veel tijd in beslag.
Vroeger reed hier de trein doorheen naar Chili, er was zelfs ook een treinstation. Daar was niet meer veel van te zien, behalve de opgestapelde treinrails en hier en daar nog sporen op de grond.
Tevens was de oude brug er nog waar de trein vroeger overheen reed... daarnaast was nu ook nog een loopbrug gemaakt.... aan de overzijde nog een klein klimmetje naar een leuk uitzichtspunt.

Hierna weer teruggelopen naar de auto en onze weg vervolgd, of beter gezegd we zijn dezelfde weg weer teruggereden (aangezien we niet verder konden).
Uiteindelijk zijn we na veel rondrijden op de weg naar Tupungato uitgekomen waar we de mate (Argentijnse thee) gedronken hebben en besloten hebben terug te keren naar huis (rondje rijden was te lang).
Het was al met al een schitterende rit (zie foto's) ...

Vandaag (maandag 23-5) natuurlijk gewerkt en dus heerlijk van het weer genoten en in de middag boodschappen gedaan. Nu het verhaal en zo nog even de foto's....

Jullie zijn weer helemaal bij!!!

Besos Rob y Agnes

Els

Goedemorgen zus en zwager de foto's zien er weer goed uit en dat jullie er lang van mogen genieten van dat mooie landschap groetjes van ons ????????

Hennie

Ik sluit mij bij je zus aan ziet er goed uit, geniet ze.

Marjolijn

Jullie aarden goed, dat is fijn. Klinkt super allemaal!
Ga zo gauw de rest lezen en de foto's bekijken:-)

Groetjes uit Grootebroek
xxxd