rob-agnes.reismee.nl

Genieten van het winterweer.....

Hola familia y amigos,

Morgen vertrekken we naar Montevideo om een nieuwe stempel te scoren, dus nu nog even een verhaaltje...

Op 16 juli kwam Gustavo (de man van het huis waar het internet niet lukte) op visite.
Als voorgerecht aardappelkroketjes met aioli en als hoofdgerecht paella....
Het was erg gezellig en we hebben onze spaans (Mendocina's) kunnen oefenen pfff wat is taal toch moeilijk, maar de aanhouder wint

Laughing
Zondag 17 juli zijn we naar Parque general San Martin gegaan om lekker in het winterse zonnetje te wandelen....
Dinsdag zijn we even naar 'Disfunta Correa' gewandeld..... Dit is het verhaal met de flessen..
De man des huizes moest voor zijn werk naar een plaats ver weg.... Door oorlog wilde de vrouw met baby naar haar man en deed dit te voet.... In de woestijn is zij dood gevonden, maar de baby leefde nog dankzij de borstvoeding.... De vrouw werd heilig verklaart en als mensen iets nieuws nodig hebben, omdat het stuk is of het niet meer doet dan gebeurt het volgende.... Men legt een fles water neer en het stukke onderdeel op de plaatsen die daar voor zijn gemaakt. Na een gebedje wat ze nodig hebben hopen ze dat het gaat gebeuren....
Tja de foto's hiervan komen iets later..... (we hebben geen fotoruimte meer- HINT- HINT....)

Verder zijn we van de notaris een stuk wijzer geworden, maar daar later meer over....
O, ja zaterdag hebben we nog heerlijk kunnen zonnen in onze zwemkleding.... Heerlijk zo'n winter....