rob-agnes.reismee.nl

Montevideo en de trip naar huis....

Hola familia y amigos,

Zaterdag 30-07:
Na een heerlijk ontbijt zijn we richtingPalacio Legislativo gelopen, helaas gesloten in het weekend

Undecided
..... Toen door gewandeld naar een gebied waar ook marktstallen horen te staan, helaas niets kunnen vinden...
Surprised
Daar vandaan door gelopen naar het oude centrum om in de Mercado del Puerto iets te gaan eten... Het is parilla geworden met een panqueques als dessert. Stukje gewandeld en uitgebuikt op plaza Independencia... Op het marktje waar we de thermosfles hadden gekocht bij dezelfde man een nieuw tas gekocht voor de Thermosfles en de rest voor de maté, hij herkende ons en gaf wat korting...
Hierna naar de hotelkamer gegaan om wat uit te rusten.
's-Avonds nog even door de winkelstraat gelopen, bankje gezeten en toch maar een klein hapje (Agnes aan de salade en Rob aan de empanadas) gegeten.

Zondag 31-07:
Na het ontbijt de spullen ingepakt en uitgecheckt en nog even rond gelopen, maar het was een dooie boel. Terug naar hotel en vandaaruit met de taxi naar de busterminal gegaan.. Hier hebben we winkels bekeken en broodje gegeten en rond half 4 konden we inchecken voor de bus naar Colonia. Toen we met de bus vertrokken begon het te regenen, dus net op tijd weg
Smile
. Aangekomen bij Buquebus en hebben we de nieuwe stempel gescoord (hier ging het nou allemaal om). Na een uur varen waren we weer in BA en toen naar het hotel Posta Carretas waren we op de heenweg ook geslapen hebben (de auto hebben we tenslotte hier achtergelaten)... Na inchecken zijn we om de hoek lekker een pasta gaan eten, was een leuke gezellige tent... Terug in de hotelkamer vanuit bed een hotel in San Luis geboekt voor de terugreis met de auto. San Luis ligt 300 km voor Mendoza..

Maandag 01-08:
De wekker gezet om 7 uur en om 8 uur zaten we aan de ontbijttafel en het was lekker rustig, wel 1 persoon.... Toen de boel ingepakt, uitgecheckt en de auto laten ophalen spullen inladen en rijden maar... Het was weer een mooie rit en ging sneller dan de heenreis. Onderweg gestopt om iets te eten en dat werd een parilla, heerlijk vlees en groente van de BBQ gegeten, ook was er een koudbuffet waar van alles te krijgen was wel 30 bakken het zag er goed en verzorgd uit en smaakte heerlijk..... Daar gingen onze laaste 400 pesos contant geld, want de rest was voor de tol. Aangekomen in het hotel als een blok in slaap gevallen...

Dinsdag 02-08:
Na een matig ontbijt de auto ingesprongen voor de laatste kilometers. De terugrit bleek duurder met tol en toen we de laatste pesos hadden afgegeven zijn we de "snelweg" afgegaan en hebben de rest ca. 175 km binnendoor gereden en wat achteraf best een leuke rit was, duurde alleen iets langer. Toen we thuis waren een broodje gegeten en alles aan het uitruimen waren toverde Rob 100 pesos tevoorschijn
Money Mouth
. Eind goed al goed het was een leuke gezellige reis.

Zo het normale leven is weer begonnen.....