rob-agnes.reismee.nl

De eerst weken in Jerez de la Frontera!

Lieve Familie & vrienden,

Na ruim een jaar in Argentinië zonder enig teken van griep of verkoudheid, was het hier in Spanje gelijk raak. Net als in Nederland hebben ze last van een griep epidemie . Normaal heeft Agnes nergens last van, maar dit keer door de vermoeide reis en temperatuurverschil hakte het er even in. Rob bleef gelukkig beperkt tot een verkoudheid die al vervelend genoeg was.
Iedere dag zijn we gaan wandelen om te ontdekken of het een beetje leeft in Jerez. Nou wij kunnen je vertellen iedere dag van 's morgens tot 's avonds zitten er wel mensen op terrasjes. We hebben nog geen moment gedacht waar is iedereen ?

Zaterdag 28 januari zijn we met de trein naar Cádiz gegaan om even wat zeelucht op te snuiven. De treinrit verliep goed en wat een nette treincoupés, hier loopt regelmatig iemand van de security langs om de treinrit zonder enig probleem te laten verlopen. Aangekomen in Cádiz even een plattegrond gehaald en kregen gelijk allemaal toeristen informatie. Wij zijn gewoon lekker gaan wandelen en wat een leuke stad om een dagje door te brengen. Wel moet je er rekening mee houden als je echt wil winkelen voor kleding e.d. dat 's middags bijna alles gesloten is. We hebben heerlijk geluncht bij Las flores gefrituurde vis, dank je Maria het was heerlijk, dit is een populaire tent want ze staan in rijen te wachten op een plekje.
Zondag zijn we een andere kant op gaan wandelen in Jerez, geen fotocamera mee en uiteraard boven op een oude kerk een ooievaar op zijn nest. Hebben het met mobiel geprobeerd, maar dat valt nog niet mee.....
Maandag weer even heen gewandeld met camera.

Vorige week maandag waren we voor groenten, fruit, vlees en vis naar de markt geweest en de kwaliteit en de prijs is goed, dus deze week weer naar het groenten/fruit vrouwtje en echt drie zakken vol voor iets meer dan 10€. Ook hebben we bij de carrefour ontdekt dat daar een bakker met heerlijk brood zit.

Dinsdag zijn we weer op de trein naar Cádiz gestapt en hadden daar een afspraak voor een NIE-nummer aan te vragen. Dit verliep soepel en een beetje Argentijns. Je meld je bij iemand met je ingevulde formulier en paspoort de dame voert het één en ander in op de computer en print 3 formulieren p/p die getekend moeten worden. Hiermee (het Argentijnse deel) ga je naar een bank om het te betalen en met dat bewijs ga je weer terug naar de mevrouw waar je een formulier krijgt waar je NIE-nummer e.d. opstaat. Hiermee kunnen we een bankrekening openen en een huis huren etc. dit was echter de eerste stap naar een verblijfsvergunning. Alles stap voor stap Jerez is tenslotte ook niet in één dag gebouwd .

Hoop dat alles duidelijk is, want soms hebben we het gevoel dat mensen denken dat we al binnen een week iets gekocht hebben en dat we alleen maar vakantie vieren! .

Saludos
Rob y Agnes

Marjolijn

Ben weer helemaal bijgelezen, eindelijk. Haha.
Dank voor de mooie verhalen en heel veel geluk in Spanje voorlopig.
Liefs uit Grootebroek
x

Bart Jaspers

Heel veel succes in deze interessante regio. Doortocht naar Marokko.... TT camping motor circuit en sherry proevers... allemaal mogelijke klant groepen voor de b&b!!