rob-agnes.reismee.nl

De laatste dagen in Argentinië en de reis naar Jerez de la Frontera!

Hola familia y amigos,

Op 7 januari zijn we met Daniel en Janet wezen picknicken bij bodega Alta Vista. Het weer was voortreffelijk om in de schaduw te zitten. In de zon werd je geroosterd! Het was super gezellig en heel relaxed.
De rest van de week zijn we gaan inpakken en opruimen, want niet alles kan mee naar Spanje. Onze buurkat Sasha kwam geregeld even kijken en was de laatste paar dagen bijna 24 uur bij ons. Je kunt begrijpen dat het afscheid nemen erg zwaar was, maar ja hij heeft al personeel en mee naar Spanje kan dus niet.
Op 13 januari kregen we nog een bericht van Oscar dat zijn zus er niet op 13.00 uur kon zijn en dat we de sleutel maar in een plasticzakje onder de poort door moesten doen. Sasha nog een knuffel gegeven en op naar ons appartement voor 5 nachten. De laatste 5 dagen hebben we nog door de stad gewandeld. De laatste keer pasta bij ons Italiaans restaurant, de laatste cortado (sterke koffie met beetje melk) bij Cafe Jack, de laatste keer naar Parque General San Martin en ga zo maar door.

Dinsdag 17-01 geld gewisseld voor Euro's, de auto volgetankt en nog even langs Antonella om gedag te zeggen en de auto laten controleren. Daniel gaat hem terugbrengen als hij ons naar het vliegveld heeft gebracht. De laatste avond nog even wat gegeten en bier gedronken met Daniel en Janet. Toen we ze ophaalde hebben we alle spullen die we niet mee konden nemen gegeven. Zij zullen er voor zorgen dat er andere mensen gelukkig mee worden.

18-01 De auto volgegooid met alle koffers (3 stuks), de backpack rugzak, de handbagage (koffertje en tas) en de 2 laptops. Dit is dus ook één van de redenen om direct naar Spanje te gaan en niet eerst nog naar Nederland. Om circa 7 uur bij Daniel die het stuur overnam en ons naar het vliegveld in Mendoza bracht. Toen de koffers waren ingecheckt afscheid van Daniel genomen en op naar de douane.

Alles verliep soepel tot we hoorde dat er 20 minuten vertraging was, dit liep uit op bijna een uur en dat was geen goed begin. Aangekomen in Santiago rennen naar de gate en we waren op tijd. Toen maar hopen dat de koffers het ook zouden redden. Deze vlucht, naar Madrid vertrok iets later, dus iets meer tijd voor de koffers.
Het was een rustige vlucht, maar slapen kunnen we niet een paar films gekeken wat gedronken en gegeten. Na het ontbijt riemen vast en landen. Hier hadden we genoeg tijd voor een bakkie cortado. Toen hup het laatste vliegtuigje in om bij onze eindbestemming aan te komen. Daar aangekomen zagen we al gauw aan het beetje bagage dat onze koffers er niet bijzaten. Dus hup met een meneer mee die ons bracht naar de balie. Hier doorgegeven hoe ze eruitzagen en zij met de koffernummers zoeken waar ze waren. Het bleek dat ze inmiddels al in Madrid waren, maar de volgende morgen pas in Jerez zouden aankomen en gebracht zouden worden.

Op zoek naar een taxi en naar het appartement waar we tot 23 februari verblijven. Daar aangekomen bij een tentje koffie gedronken met een broodje en de eigenaar ingelicht dat we er waren. Zij was er binnen een kwartier, alles geregeld en wij hebben weer een onderkomen voor ruim een maand. De volgende morgen om 11 uur werd er gebeld en dat waren de koffers. Net uitgebreid gedoucht en lekker schone kleren aan.

Brrr wat is het koud. vandaag wordt het 11 graden en schijnt voor hier toch wel iets te koud te zijn. Gelukkig was dit alleen gister en vandaag en zal de temperatuur weer omhoog gaan vanaf morgen naar een graad of 16/17. Ja sorry hoor dat het in Nederland nog kouder is....
Wel dit was het even, gaan zo even buiten kijken (de winterjassen zijn er) en zullen later jullie nog even verwennen met wat foto's.

Saludos
Rob y Agnes

pappa dick

Hoi Spanje gangers,helaas is het iets ander weer dan in Argentinië wij hebben zelfs sneeuw in Vilajoiosa.brrrrrrrrr
Wij hopen dat het in Spanje echt gaat lukken.
Veel succes en dikke knuffels van ons.

Hans & Els

Welkom in Europa. Zitten in 25 graden. Net twe bellen witte sangria op en je zus ziet de wereld nu voor n doedekzak aan.
Fijn dat de koffers snel kwamen.
Groetjes

Polki

Nieuwe ronde.. nieuwe kansen.. Hoop dat het allemaal voorspoediger gaat in Spanje. Heb gisternacht zelfs over jullie gedroomd: Agnes gaat picknickmanden verhuren.. LOL

Marja

Mooie foto's, ziet er goed uit. Hoop dat jullie jullie droom in Spanj kunnen verwezelijken! xxx

Ans en Jaap

Wat een mooie foto's weer, Nu op zoek naar een vaste plek om jullie dromen waar te maken. Dat gaat vast wel lukken. Dikke knuff van ons

Muzi en Negao

Heeeee Rob.....ben ik nu weer numero uno zwarte poessieeee?????? Of zoek je weer een ander???

Johan en Corry

Welkom terug in Europa en nu maar hopen dat het hier wel gaat lukken.
Wat een verschil met het weer, zal wel weer even wenen zijn?
Jullie hebben in ieder geval weer een mooie herinnering aan Argentinië.
En hele mooie foto`s van een eerste indruk in Jerze de la Frontera.
Gr. J&C

Els

Hoi zus ik zie niet alle foto's