rob-agnes.reismee.nl

We hebben een huis!!!

Zaterdag 20-05 nog even over de “Feria del caballo Jerez” gewandeld vandaag echt de laatste dag! In het historische centrum nog een paar Nederlanders ontmoet en die geadviseerd zeker nog even te gaan kijken!

Zondag 21-05 De huurauto opgehaald om een woning te bekijken er stond die dag heel veel wind, maar de smart for four hield zich goed……
We hadden pas om half 6 afgesproken op een bepaalde plek en zijn dus wat rond gaan rijden. Even wat zand happen op het strand en wat schelpen gescoord, daarna even visje gegeten in Conil en daar wat rondgelopen.
Toen op naar onze afspraak met Janine we hebben haar ontmoet 17-02 toen we de eerste 2 huizen zijn gaan bezichtigen, toen waren zij (man met 2 kinderen) met een huis bezig en hadden al één en ander meegemaakt. Ze hebben een lief huisje en wij hebben daar, ondanks de harde wind, lekker buiten gezeten.
Daar vandaan op naar de afspraak met Jesus en kwamen iets te laat. Janine zei nog maakt niet uit Spanjaarden komen altijd te laat, maar Jesus stond al met zijn vrouw te wachten.
Bij de woning aangekomen rondgewandeld en waren eigenlijk wel verliefd…. Wat een uitzicht en ruimte op het terrein!
Tja wat kunnen we ervan zeggen! Voor water heb je een waterput, er is nu 1 zonnepaneel, maar dat moeten er meer worden voor de energie/stroom en je hebt een septic tank en de keuken is erg klein, maar ja dat is wonen op het platteland in Spanje. Je leeft buiten!

De dagen erna uitgezocht wat we nodig hebben aan zonnepanelen en wat het inclusief montage kost. Uiteraard nagedacht hoe we er een mini-camping/B&B van kunnen maken en er zijn mogelijkheden genoeg. Verder de wensen bekeken die we een tijdje geleden van familie en vrienden hadden ontvangen (helaas kunnen we niet aan iedereen zijn wensen voldoen, maar de toekomst zal het leren). De prijs is aantrekkelijk, dit is wat we zoeken en was het dus tijd om te bieden. Een hypotheek kun je vergeten voor een rustiek plekje, dus alles op een rijtje gezet en een bod gedaan op woensdag 24-7. Na een tegenbod van hun kant eindbod gedaan onder de voorwaarde dat het internet werkt en alle papieren in orde zijn.

Donderdag 25-05 de gestor zei dat alle papieren in orde waren en Jesus heeft ons eindbod geaccepteerd, dus nu alleen internet nog controleren en daarvoor een afspraak gemaakt voor maandag 29-5.

Vrijdag 26-05 was er op het plaza Arenal een Afrikaanse avond en zijn we dus even gaan kijken. Kwam een beetje rommelig over, maar de muziek maakte het gezellig.

Zaterdag 27-05 een rolmaat gekocht om maandag alle vertrekken van het huis op te meten. Onze oude rolmaat is in Argentinië achtergebleven, mocht helaas niet mee.

Maandag 29-05 Weer de huurauto opgehaald, dit keer een Nissan Micra. Onderweg wat druppels, maar dat mocht de pret niet drukken. We kwamen te vroeg aan, maar Jesus en Maria waren er al. Het internet contract van ons is een plug en play via het G4 netwerk, dus de stekker in het stopcontact en afwachten…….. tja mijn mobiel doet niets…… laptop opstarten en op dat moment kwam er een whatsapp binnen van Hans. Gelijk geprobeerd te bellen via whatsapp, maar dat wilde niet. Toen belde Hans en ja alsof hij naast me stond joehoe het werkt! Rob had daarna ook verbinding op de laptop en werkte ook…… Toen gaan meten en nog even rondgelopen, uitleg waterput en septic tank gekregen en hun gedag gezegd!
Onze weg vervolgd naar het strand voor een heerlijk visje en een wijntje om te proosten! Wat kan er nu nog fout gaan?! Niets toch? We kunnen het niet geloven ……….
Het zijn lieve mensen die ons het huis gunnen. Vooral zij (Maria) wilde het eigenlijk niet verkopen maar ze waren min of meer gedwongen vanwege gezondheid van Jesus en het werk dat erbij komt kijken…

Op zondag 04-06 hebben we in Jerez de la Frontera afgesproken met Jesus en Maria op plaza Arenal om het voorlopige koopcontract (voor de aanbetaling) te tekenen die de gestor per mail had gestuurd. Onder het genot van een biertje alle 4 getekend en toen verderop in een kroegje, waar op dat moment Flamenco was, met vrienden van hun nog een biertje genomen en genoten van de korte show. Daarna zijn we onze eigen weg gaan vervolgen. Wat een lieve mensen.

Dinsdag 05-06 even langs de gestor geweest voor uitleg over hoe gaat het nu verder… en verder de voorbereidingen voor onze trip naar Nederland, die niet zolang op zich laat wachten. Dit houdt in: waar zijn ook alweer mijn lange broeken, jassen en shirts met lange mouwen ….. ??

Vrijdag 09-06 opende de eigenaar van Casa Gabriela de deuren van de nieuwe cocktail/smoothie tent genaamd ‘Camaleón’. Wij waren de eerste gasten en bestelde een heerlijk verse Piña Colada mmmm erg lekker. Onze vrienden aan de overkant (Manuel en José personeel bij Gabriela) waren diep teleurgesteld en hebben we elkaar onderling zitten pesten. Het werd weer een gezellig begin van het weekend.

Dinsdag 12-06 wasdag! Het wordt vandaag 38 graden en zal het wel snel droog zijn. Eerste was een laken samen met een handdoek en onderbroeken, nadat de laatste onderbroek hing was het laken alweer droog…. Ok dan de tweede was wit laken plus 2 grote badlakens en een theedoek…. Jawel hoor na 15 minuten alles droog. De wind en de hoge temperaturen zijn nog niet zo gek …….

Vrijdag 16-06 Even een whatsapp naar Anette hoe het gaat krijg antwoord op een tijdstip dat ze bij Nicolette hoort te spinnen….. Daar klopte iets niet.. Antwoord van Anette: geen zin, volgende week wel weer en tot later…. Oké tot later…. Nog geen 20 minuten later krijgt Agnes een foto van onze entree van het winkelcentrum waarboven wij wonen, met de tekst: nu een geschikt moment…. Tja vol van verbazing naar de ingang gelopen en daar stonden ze dan Anette samen met Maria….. Dit was een verrassing en iedereen die ervan af wist hebben braaf hun mond gehouden. We hebben heerlijk op het terras bij Casa Gabriela gezeten van de migraine overdag sloot de dag met veel plezier af.

Zaterdag 17-06 Maria wilde met Anette naar Cádiz (zij sliepen bij de vader van Maria in Chiclana) of wij ook zin hadden om mee te gaan. Natuurlijk, dus eind middag hup met de trein naar Cádiz waar we elkaar om ca. 17.30 uur troffen. Heerlijk rondgewandeld en biertje gedronken. Wij hadden thuis een foto van de vertrektijden van de treinen gemaakt voor de terugreis (van internet) en op een gegeven moment wat het kiezen: per direct vertrekken of laatste trein en nog een biertje met nacho’s erbij…. Het werd het laatste en na afscheid te hebben genomen kwamen we op een leeg perron aan en konden op de ticket apparaten geen tickets meer vinden voor deze nacht, dus een meneer aangesproken die daar liep en toen……. Het bleek een Belg te zijn, dus door in het Nederlands en nee er ging geen trein meer en nee het staat goed op internet (nou dat klopte niet want de foto van internet vertelde dat er nog wel een trein ging om 22.56). Of hij onze vriendin wilde bellen, want er was geen wifi (nou het is er wel, maar werkt niet). Nou, het was ons probleem en we moesten het maar uitzoeken en het woord ‘Behulpzaam’ staat niet in het Belgische woordenboek. Geen tijd voor discussie en teruggelopen naar de tent waar we het laatste biertje hadden gedronken en de wifi code gevraagd. Deze dame wist dat we snel hulp nodig hadden en tikte het wachtwoord in en snel Anette gebeld. Gelukkig waren ze nog in de buurt en hebben ze ons met de auto in Jerez afgezet. Pff we hoefden niet op een bankje in het park te slapen. Thanks dames een goede vlucht morgen en wij komen dinsdag naar Nederland!

Zo genoeg nieuws voor nu, tot in Nederland!

Mochten wij geen afspraak hebben en vindt je het leuk ons te zien dan zijn we op zondag 25 juni vanaf ca. 20.00 uur bij de ‘Koperen Bel’ in Zaandam. Ook als we elkaar wel al hebben gezien ben je uiteraard van harte welkom …….

Liefs Rob & Agnes

Marjolein

Gefeliciteerd! Wat ontzetten leuk. Heel veel succes met alles.

Katinka

Hoi, wat een goed nieuws ! Ik ben al benieuwd naar de foto's !! Nou je kan luchtige kleding meenemen want het is hier heel mooi weer !
Goede vlucht ! Zie je van de week ! Groetjes katinka

fam.Poldervaart

Van harte gefeliciteerd met de woning en dat jullie er lang plezier van mogen hebben.
Nu nog een auto?

Johan&Corry

Proficiat met jullie huis.........en hopen dat jullie droom nu toch echt waarheid mag worden......tot volgende week.

Polki

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Of moet ik zeggen 'kerststal'? ;-). Benieuwd naar de foto's.. Grtz

Wilfred&Charlotte

Gefeliciteerd met jullie huis,geweldig! Maak er wat moois van

Luc

Helemaal top eindelijk gelukt ik spreek julli zaterdag
Gr. Luc

Ans en Jaap

Yeah gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Wat fijn dat het wachten en zoeken nu eindelijk beloond wordt. Zondag zullen we jullie nog even persoonlijk feliciteren.
Dikke Knuff en kus

Johan Voordouw

Mooi huis met een mooi stukje grond, dat jullie er nog lang en gelukkig mogen wonen!!!! Tot snel

Hennie

gefeliciteerd met jullie aankoop, ik hoop dat jullie daar vele jaren mogen vertoeven.

Tony

Wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd samen, cheers :-)

Marco en Marjolijn

Wauw, wat een goed nieuws voor jullie! Hopelijk loopt alles rond de koop verder volgens plan.
Je raakte me even kwijt bij 'migraine overdag sloot de dag met veel plezier af. 'Migraine??
Offeh typefoutje ;-)))
Afijn, ik lees misschien ook niet goed. Het is een heel avontuur om zelfs al jullie relazen te lezen, haha. Wat een geweldige dingen maken jullie mee en wat een leuke mensen leren jullie kennen. Heerlijk!
Wij hadden graag naar de Koperen Bel gekomen de 25e, super nostalgie! Zeker omdat ik Marco door Agnes in de kroeg ernaast (Juffer) heb leren kennen!
Maar... zul je net zien: wij zitten volgend weekend in Duitsland voor een De Moelen weekend.
Heel jammer (dat we niet in Zaandam kunnen zijn, familieweekend niet natuurlijk).
Ik ga zo nog even de foto's kijken en van genieten.

liefs, lijn