rob-agnes.reismee.nl

Alle bezoeken uit Nederland op een rijtje!

Maandag 09-10hadden we een supermooie ondergaande zon en zijn we laat in de auto gestapt om Johan (vriend Rob) op te halen van het vliegveld in Sevilla!

10-10/16-10-2017
De taak van Johan werd stenen verleggen en nieuw toilet!
De stenen zijn supermooi gelegd om de yuccabomen. Iedere dag weer mooi om te zien.
Het toilet was opmeten wat kon, wat mogelijk was en op naar Leroy! Daar aangekomen rondgekeken en het toilet wat wij op het oog hadden was er niet, dus even verder kijken! Oeps toen bleek dat het gat in de vloer geen standaardmaat is! Op naar huis met lege handen!
Dat het toilet wat was uitgezocht er niet was had een rede, niet alle maten waren nog gemeten!
Daar de volgende dag de oude pot verwijderd en gaan opmeten, het gaat hierbij om de afstand van de muur tot het midden van het gat in de vloeruitlaat. De mannen in auto gesprongen om een nieuwe te kopen en een plaksetje voor de lekke band van de kruiwagen.
Bij terugkomst was het toilet wat was uitgezocht niet geschikt, maar hebben de heren een mooie iets duurdere andere uitgezocht! Het potje gemonteerd en zit lekker.
Wiel van de kruiwagen afgehaald en na lang zoeken gaatje gevonden, plakkertje erop en nachtje laten drogen! Volgende ochtend bandje erop en onderweg bij tankstation opgepompt! De heren hebben ook een kring van stenen op ons terrein gemaakt om daarbinnen al het snoeiwerk te verbranden. Dit mag vanaf 16 oktober voor 17.00 uur aansteken en zorgen dat het voor het donker uit is en als er wind is niet aansteken i.v.m. brandgevaar. De nachten zijn nu wat vochtiger en dat is goed. Verder zijn we lekker gaan lunchen bij Sancti Petri en Medina-Sidonia, aan het strand lekker drankje gedronken. Zondag zijn we opzoek gegaan naar Laguna de Jeli die zich ergens naast ons huis zou moeten bevinden. We hadden van buurman Antonio begrepen dat we om moesten rijden, dus de auto in en opzoek. De weg werd slechter en we hebben geen terreinauto, dus te voet op slippers verder. Na ca. 1 km kwamen we in een dicht begroeid gebied, maar helaas kwamen we ook te voet niet meer verder. Volgende keer stevige schoenen aan en een snoeimes! Terug gelopen naar de auto en hierna zijn we nog even doorgereden de andere kant op en de weg werd steeds ruiger en smaller. Als we dachten het wordt omkeren werd het weer even beter en hebben we de geasfalteerde weg bereikt. Maandagavond vertrok Johan weer naar Nederland en zijn we nog even door Jerez de la Frontera heen gewandeld en geluncht voordat we naar Sevilla Aeropuerto zijn gereden. Bedankt voor je hulp Johan!
Bij thuiskomst stond er bij de buurman Gerardo een onbekende auto voor de deur en er werd gekeken richting ons huis. Toen we dichterbij kwamen reden ze gauw weg en zijn wij naar de poezen dames gegaan, want die hadden wel een tijdje met zijn twee gezeten.

Dinsdag 17-10-2017
Vandaag is de dag dat Agnes Sara heten mag! Tja omdat we donderdag weer de volgende gast krijgen en het een paar dagen minder weer zou zijn (uiteindelijk anderhalve dag regen) bedden verschonen en lekker buiten in de wind hangen. Gaat Agnes haar mobiel over en begint Charlotte te zingen. Ze was kort, maar dat gaf niet ik heb het druk om alles voor de regen droog te hebben. Daar was weer een telefoontje! Weer Charlotte, nu vroeg ze of de koffie klaar stond….. uhh ja Rob heeft net ingeschonken…. Nou doe dan de poort maar open…. Uhh jullie staan voor het hek? Ja was het antwoord….. Nou de verrassing was groot en moesten we beiden even een knop omzetten.
Hek opengedaan en de gasten binnen gelaten. De dag kreeg een andere draai en hebben we lekker bij een Argentijns restaurant gegeten en zijn ze ’s avonds weer naar hun B&B gegaan. Het was een super verrassing nogmaals bedankt Hans en Charlotte!

19-10/25-10-2017
Renata (vriendin Agnes) op de 19de opgehaald van het vliegveld in Sevilla.
De volgende dag lekker met snoeien begonnen, daarna boodschappen gedaan en op het strand La Barrosa wat gedronken om het weekend in te zegenen.
Het weekend werkt Rob niet en zijn we zaterdag in Jerez wezen wandelen en naar binnen gegaan bij Alcázar de Jerez, wat zeker een aanrader is als je hier bent! Uiteraard zijn we bij onze vrienden van Casa Gabriela gaan lunchen. Renata had voor ons een slabbetje geregeld voor Chanel (bijnaam medewerker Gabriela) die in November papa wordt. Het toeval treft dat zijn vriendin er ook was en ze vonden het superleuk. Zondag zijn we via een leuke route naar Vejer de la Frontera gereden. Vejer de la Frontera is zeker ook een aanrader om even te neuzen. Daar wat rondgelopen en met zijn drie heerlijk geluncht. Toen we hadden besteld zei de bediende in het Nederlands dat het lang duurt voor het klaar is en of we tijdens het wachten nog een hapje wilde… Hij heet Eelco en woont al 15 jaar in Spanje met veel plezier.
Renata vroeg of er nog gesnoeid kon worden, ze kwam tenslotte ook om te helpen. Nou Rob moest ook weer aan het werk, dus is er weer veel gesnoeid. Dinsdag kwam er nog een geitenherder langs, dus was weer genieten. Verder ook heerlijk van het mooie weer genoten en hebben we het laatste avondmaal heerlijk buiten genuttigd! Woensdag kwam er ook voor Renata een eind aan en zijn we op tijd naar Sevilla gereden om nog te genieten van de mooie stad en hebben we haar weer afgezet bij het vliegveld van Sevilla. Bedankt voor de gezelligheid en het vele snoeiwerk!

26-10/02-11-2017
We zijn weer even met zijn 4’en en dat is voor de dames ook wel lekker. Ook al willen ze graag in de logeerkamer kijken of er toch niet nog iemand aanwezig is.
Alles weer schoon en fris voor de volgende logees!

03-11/07-11-2017
Vrijdag was voor ma Voordouw een spannende dag. Je eerste vlucht op je 83ste samen met je dochter Els die wel vliegervaring heeft, maar niet zonder Hans!
De dames hebben het goed gedaan en Els zei ze hikt of verschrikt niet!
Toen op naar ons huis wat niet vriendelijk is voor oudere mensen en het was donker toen we aankwamen. Met een zaklamp naar binnen geloodst en bij iedere tree duidelijk geroepen het ging perfect. De poezenmeiden weer een beetje afstandelijk, maar dat zou helemaal goed komen.
Zaterdag ging de rit naar Jerez om te laten zien waar we hadden gewoond! Uiteraard samen met de meegenomen stroopwafels op naar Casa Gabriela om wat te eten en het personeel weer blij maken. Ook tegen ze gezegd dat de stroopwafels sinds kort bij de Mercadona te koop is, 10 stuks voor 1€79! Het was een geslaagde dag en de regen viel erg mee (geen drup)!
Zondag zijn we bij Sancti Petri krabbetjes gaan kijken en vandaaruit naar Vejer de la Frontera om een lekker hapje te eten. Bij Vejer is een grote parkeerplaats, maar dan is het wel trappen lopen! Het was voor ma een pittige klim, maar ze heeft het gehaald. Op naar de tent waar we ook met Renata hadden gegeten en het was weer heerlijk. Terug niet de trap genomen, maar heeft Rob de auto gehaald en zijn we nog lekker rond gaan rijden.
Maandag zijn we niet weggegaan, maar Rob aan het werk, ma een boekje lezen in het zonnetje en Els en Agnes zijn zoals afgesproken bij Sandra gaan kijken hoe het met de honden gaat. Het is een zware maar dankbaar werk. Het is altijd moeilijk om een hond weer klaar te krijgen voor een nieuw gezin, maar wat een schatjes zitten erbij. Sandra zegt Ă©Ă©n nadeel er zitten wat lieve grote honden bij en daarvoor een woning vinden is erg moeilijk (helaas vallen de meeste mensen voor een klein hondje)! Toen Els en Agnes weer terug waren zijn we bij de Italiaan dichtbij La Barrosa gaan lunchen!
Terug gekomen hebben we nog even de brandstapel aangestoken om het snoeiwerk te verbranden. Mel & Kim waren al erg gewend en Kim heeft even lekker op schoot gelegen bij ma (heeft niet zoveel met katten) ook heeft ze lekker bij Els zitten knuffelen! Mel is meer van het spelen en knuffelen is ok, maar niet te veel!
Het is een erg gezellige tijd geweest en dinsdag op weg naar het vliegveld geluncht in Los Palacios y Villafranca. Vandaaruit nog even in Dos Hermanas wat gedronken en vandaaruit de dames weer afgezet op het vliegveld.

Wij denken dat alle bezoeken erg leuk waren, maar nu even rust!

Liefs Rob & Agnes en kopjes van Mel & Kim

Els

Een mooi verhaal en ik heb weer genoten van de zon ik hoop dat ik weer snel die kant op kan komen maar dan moet er wel weer de zon er zijn

Philine

Nog gefeliciteerd Agnes! En wat pirtig dat jullie moeder haar eerste vlucht heeft gemaakt op gaar 83e. Fijn dat jullie genoten hebben. X

Marja

Mooie verhalen weer hoor. Wat fijn dat je moeder genoten heeft en dapper hoor op haar leeftijd,
Nu idd maar weer even bijkomen, hahhaha en genieten van jullie gesnoeide tuin. Liefs xxx

J&C

Jullie zijn al aardig ingeburgerd. Ziet er alle maal mooi uit. Leuk hoor al die verassing van vrienden die ineens voor je deur staan.

Ans en Jaap

Wat een heerlijk verhaal weer. Gezellig al die bezoekjes. En wat een mooie foto's weer
Dikke knuffel van ons ??ook voor Mel en Kim ??